Johan-Bakker.reismee.nl

Mt Taranaki...

Van de caves op naar de kust! Onderweg een zeer spraakzame lifster opgepikt! Meisje uit NZ wat totaal niets te vertellen had! Was dus blij dat ik die ergens kon dumpen en verder kon zonder haar! Prachtige route langs de kust gereden in de richting van New Plymouth. Onderweg pachtige kust streken en hoge golven. Ik zag tevens al snel Mt Taranaki aan de horizon. Een vulkaan waarvan de top op sommige gedeeltes bedekt was met sneeuw. Tevens de omgeving waarin de film, the last samurai is opgenomen. En toen ik dichter bij de berg kwam kon ik de berg me naam horen roepen. Ik moest en zou die berg beklimmen.

Maar goed eerst heb ik de surfers snelweg gevolgd. Deze snelweg heeft de naam zeker weten verdiend. Onderweg vele mogelijkheden om naar het strand te rijden met daar de beste surf golven die ik gezien heb tot nu toe in NZ. Maar helaas ik had geen surfboard bij de hand en kon nergens een verhuurbedrijf vinden! Dus maar om MT Taranaki heen gereden en een camping opgezocht in Stratford. In Stratford de nodige info op gedaan om de vulkaan te beklimmen. Ik had een nadeel....het weer!! Als ik geluk zou hebben dan kon ik de volgende dag de vulkaan beklimmen. Maar bij slecht weer of enigzins bewolking was dit uitgesloten en te gevaarlijk.

En de vooruitzichten leken niet zo goed. Maar goed ik had me toch volledig voorbereid en had de wekker gezet om 05:00 uur...zo kon ik 05:30 uur de berg op! Die avond bego het al licht te regenen en toen ik online de vooruitzichten bekeek zag ik dat er hevige regen werd verwacht voor de komende dagen. En zo werd ik dus ook wakker om 05:00 uur met jawel...hevige regen. Een zicht van nog geen 2 meter. Dus ik besloot om de wekker nogmaals te zetten...geen klim vandaag dus. Toen ik later de ochtend op internet keek zag ik dat de vooruitzichten er niet beter op zouden worden. Zaterdag pas weer. Dus ik besloot om de kllim maar voor mijn volgende trip naar NZ te bewaren. Ik ben vervolgens verder gereden over de Forgotten World Hghway. Een prachtige route met onderweg helaas veel regen. Aangezien ik de hele dag nog voor me had dacht ik er over na om een wandeling te gaan maken uit de LP. Maar helaas de bijbel der bijbels onder de reizigers liet me in de steek. Nadat ik een pokke end door een vallei had gereden met een verdomd slechte kiezelweg en veel regen. Bleek dat ik die wandeling helemaal niet kon bereiken met de auto. Zo werd mij verteld door een local. De wandeling die ik wilde doen was te bereiken door 3 dagen te wandelen en of een boot te pakken en de rivier af te varen. Iets waar ik dus geen tijd voor had. Dus dat hele stuk weer terug gereden en een camping opgezocht in whakapapa village. Een van de startpunten van de beroemde Tongariro Crossing. Aangezien het morgen ook nog slecht weer is blijf ik hier drie nachten zodat ik zaterdag hopelijk met mooi weer de wandeling kan maken. Het is hier nu namelijk erg slecht. Ik zit nu midden in de wolken en de regen valt hier met bakken uit de hemel! Het zicht op de weg is hier zo nu en dan 5 meter......dus erg vermakelijk! Maar goed ze hebben internet. Ik heb een dvd speler en nog een boek dus kom de dag en avond wel door. Helaas kan ik hier wederom geen foto's uploaden. Al deze computers zijn afgesloten grrr....maar jullie zijn in ieder geval weer even op de hoogte. Duim maar eventjes mee dat ik weer een beetje mooi weer ga krijgen. Want dit is echt niks....

Alvast bedankt en tot een volgende keer maar weer.....de toedels!!

Welcome in the lost world.....

Voordat ik jullie ga vertellen wat ik vandaag heb meegemaakt....eerst een verhaaltje van gisteren!

Aangezien ik moest wachten op mijn lostworld tripje en ik dus een dagje over had besloot ik om een stevige wandeling te maken. Een van de wandelingen uit het grote wandelboek welke Bram mij gegeven heeft *nogmaals bedankt jonge.*

Ik ben 's ochtends vroeg vertrokken en naar een plek gereden waar zelfs de campingeigenaar hier nog nooit van gehoord had. Was maar een 45 minuten rijden van de camping. Kings Forrest! Aldaar zou een prachtige wandeling zijn naar een waterval. Een wandeling van 3 uren...door het bos! Teminste zo stond het beschreven in het boek. Dus ik op weg opzoek naar de wandeling. Voor dat ik er erg in had reed ik op een grintpad wederom naar een niemandsdal. Om me heen een glooiend landschap van heuvels en bos. Op een gegeven moment kwam ik een bordje tegen waar mijn wandeling op stond aangegeven. De auto geparkeerd alles voorbereid en de benenwagen genomen de vallei in! Mijn wandeling ging dwars door het bos langs een rivier. Heuvel op heuvel af....en op een gegeven moment zelfs meerdere malen dwars door de rivier. (stond niet in het boekje bytheway) Maar met mijn survival skills wist ik deze rivier met droge voetjes over te steken *ahum kuch kuch* En al snelhoorde ik het razende geluid van een waterval. Mijn hartslag ging omhoog mijn adrenaline level steeg en ik kreeg dan eindelijk na een uur wandeling het prachtige uitzicht waar ik naar opzoek was....toch?? Bij de splitsing naar de waterval stond een grootbord dat de weg naar de waterval was afgesloten wegens het wegspoelen van het pad. (Dus ik toch eventjes verder kijken dan het bord groot was) En ja inderdaad er was totaal een pad meer....alleen maar afgrond! Daar ging mijn waterval tour. Het pad verder afgewandeld tot dat ik er op een gegeven moment achter kwam dat er geen tekens meer waren welke mij de weg moesten wijzen.....?!! Wederom met mijn survivalskills het bos door gebacherd om vervolgens ergens op een heuvel tot stilstand te komen. In de hoop dat ik vanaf die heuvel overzicht zou krijgen op mijn omgeving......en wat bleek....alles leek op elkaar! Of ik nu naar links of rechts keek...overal waren dezelfde heuvels en het zelfde bos. Fraai....I'm Lost!! Toch het bos maar weer in gegaan en gekeken of ik aan het mos op de bomen kon ontdekken waar het noorden was....bleken de bomen in dat bos volledig onder het mos te zitten! Toen maar besloten om mijn eigen pad te maken...en wonder boven wonder...kwam ik op het echte pad uit! Dus 4 uur later kwam ik weer bij mijn vertrouwde bussie uit :) man wat een prachtige wandeling was dat!

En dan nu waar ik naar uit gekeken had....The lost world!
Vanochtend 10:30 uur vertrokken we met een groep van 7 personen naar een geheime locatie ergens hier in de omgeving! Aldaar kregen we klim uitrusting, een helm, een wetsuit en een stel laarzen uitgereikt. Vervolgens kregen we wat informatie over onze gear en gingen we op pad. We volgden onze guide naar een plek midden in eeen veld omringd door bomen en andere vegetatie. En daar.....daar was de toegang tot: The lost world...man o man wat klinkt dat geweldig..! We liepen naar een platform welke 100 meter boven een grote rotsspleet hing. Aan dit platform hingen 10 touwen. En beneden ons....was mist...mist...misschien noemen ze het ook wel damp! Aan de zijkan kon je de ingang van een grote grot zien. De zonnestralen wisten daar net de bodem van de rotsspleet te raken....het was indrukwekkend en adembenemend gezicht. Een ieder werd aan de touwens vast gekoppeld en na een korte uitleg was het tijd om 100 m via een langzaam glijdend systeem af te sliden naar beneden. Met mijn linkerhand kon ik de snelheid regelen van het abseilen door het touw aan te trekken! En zo gleden we langzaam af naar een mystieke wereld welke je het idee gaf dat de tijd had stil gestaan. Het was alsof we elk moment een dino zouden gaan zien. Langzaam gleden we door de mist naar beneden om vervolgens beneden de grond te raken. Welcome to the Lost world *rilling van spanning* At the bottom..kregen we een overheerlijke lunch uitgereikt waarna we vervolgens op pad gingen de grot in! Op de helm zat een lamp bevestigd en deze was ook hard nodig....aarde donker! (logisch zo diep onder al die aarde) Het werd een tocht vol met klauter werk over rotsen, zwemmen in een ondergrondsstelsel van grotten en rivieren en prachtige gedeeltes met gloeiwormen. We hebben meerdere malen tot bepaalde hoogtes moeten klimmen om ons zelf vervolgens door een rotsspleet te laten vallen in een ondergrondse rivier om vervolgens weer verder te gaan. Watervallen beklommen om gewoon voor de fun er weer af te springen! En toen op een gegeven moment moesten we op onze rug gaan liggen.....lampjes uit......en wat ik toen zag....daar is de efteling of elk ander sprookje niets bij! Het was een sterrenhemel in een grot. Duizenden gloeiwormen verspreid over een grot gigantisch groot....ik heb nog nooit zo iets indrukwekkends gezien! Maar goed aan al dit moois kwam wederom weer een einde. Na 4 uren ondergronds kregen we dan het daglicht weer te zien. Afsluitend een overheerlijke bbq en een dvdtje aangeschaft met de foto's. Waarmee ik binnenkort zal proberen om jullie ook een indruk te geven van dit moois. Maar ik ben van mening dat je dit met eigen ogen moet aanschouwen en af moet zakken in een wereld die verloren is gegaan in tijd!

Enter the lost world....

Hey mensen,

Allereerst wederom bedankt voor alle reacties! Leuk leuk leuk...ik zit op dit moment in Waitomo. Maar goed ik zal eerst even een snel verhaaltje doen van mijn Maori Experience!

Ik werd tegen16:00 uur opgepikt van de camping met een bus. Vervolgens werden we naar het Maori dorp gebracht. Daar kregen we een verkorte rondleiding welke mij eerlijk gezegd zwaar tegen viel. Onze guide liet ons een spuitende geiser zien wat erg mooi was om te zien maar voor de rest had ze niet zoveel te vertellen over het park. Gelukkig kwamen we onderweg een andere guide tegen die liet zien hoe de Maori vroeger touw maakten. Dit deden ze van de bladeren van een plant die hier groeit. De vezels daarvan werden in elkaar gedraaid en zo ontstond er een oersterk stukkie touw. Erg leuk om te zien! Daarna mochten we op eigen houtje door een houtbewerkings school. Hier worden leerlingen opgeleid tot maori houtkunstenaars. Prachtige beelden werden hier gevormd. Vervolgens op eigen houtje door de weverij wat dan weer wat minder indrukwekkend was. En toen begon het avond gedeelte...en dat was dan wel weer erg leuk! We werden als groep welkom geheten in de Maori familie. Dit ging allemaal volgens het boekje. Er werd een opperhoofd aangewezen in onze groep. Deze kreeg vervolgens een Maori krijger tegenover zich waarvan hij de vrede's staf moest aannemen. Als dit allemaal goed ging en iedereen werd geaccepteerd mochten we het bezoekershuis in. Daar kregen we een welkoms ritueel en werden we tot familie van de Maori gekroond. Vervolgens verschillende shows....erg gaaf! Na de shows kregen we voedsel wat bereid was op de traditionele manier namelijk boven de warmwaterbronnen aldaar! Jammie...

In de avond gingen we wederom naar de geisers om deze nu te zien spuiten bij nacht! En dat was een indrukwekkend moment. We moesten een lange tijd wachten aangezien hij een beetje verlaat was maar toen hij dan ook eenmaal ging...!! Prachtig!

Gister ben ik dus aangekomen in Waitomo. De plek om gloeiwormen en grotten te bekijken. Tevens de plek om dit te gaan doen: http://www.waitomo.co.nz/ViewServices/ServiceDetails.aspx?ID=6876

Aangezien ik deze tour wilde doen en die al vol zat voor vandaag moest ik wachten tot de 10e. Gister een wandeling gemaakt overdag en 's avonds nog een wandeling met gloeiwormen! Een prachtig gezicht, groen blauwe lichtjes overal op de rotswant! Magisch!! Ik kan het niet anders omschrijven...en het was nog gratis ook (thanks lonley planet) Vandaag een prachtige wandeling gemaakt maar daar vertel ik jullie binnenkort meer over...mijn tijd is nu op!!

Mmmmm waar zal ik eens beginnen!

Dag lieve kijkbuiskijkertjes....(computerscherm

Cool
) hier was ik alweer met een nieuw verhaal!

Ik heb jullie achter gelaten met de info dat ik dolfijnen zou gaan kijken aan de oostkust! En dat heb ik gedaan....ik ben 's ochtends vroeg met een bootje het water op gegaan om dolfijnen te spotten! De vraag van de schipper was dan ook om de dolfijnen of walvissen met hem te spotten! Dus ik met mijn aller scherpste blik voor op de boot....op de uitkijk! En al snel had ik naar mijn idee een walvis gezien. Ik zag in ieder geval om de zoveel tijd iets uit het water om hoog komen en weer verdwijnen. Ik kreeg dan al snel de felicitaties van de schipper dat ik zojuist de enige echte Rocktowhale gespot had. Zeer bijzonder en weinig voorkomende walvis! En inmiddels stond iedereen voor op de punt foto's te nemen van het geen wat ik had aangewezen! Blijkbaar niet door hebbende dat de schipper een grapje had gemaakt en dat ik een rots ontdekt had! Maar toen we dichterbij kwamen was de lol voor vele er al snel af en kreeg ik wat verwijtende blikken naar mij toegeworpen! Tevens zag je dat men snel de foto's ging wissen van de Rocktowhale....uhu! Sunde..

Maar al snel hadden we dolfijnen gevonden. En we waren niet de enige boot die de dolfijnen aan het zoeken waren. Op een gegeven moment waren er 4 boten aan het rond dobberen! Gelukkig waren er genoeg dolfijnen in het water. Helaas mochten we niet zwemmen omdat er babydolfijntjes waren gespot. En zwemmen is dan verboden! Dus maar hopen dat ik nog een keer een kans krijg! Nog een wandeling gemaakt op 1 van de eilanden in Bay of islands om vervolgens weer voet aan wal te zetten. Aangezien het nog vroeg in de middag was besloot ik om te gaan rijden en te kijken hoever ik zou komen naar het noordelijkste puntje! Onderweg prachtige landschappen en stranden gezien! Op een gegeven moment kwam ik in de buurt van Cape Reinga. Dit is zeg maar het noordelijkste puntje van het noordereiland. Ik wist inmiddels dat er een lange weg naar toe ging maar dat deze zo lang was wist ik niet. Aangezien ik er inmiddels aan begonnen was besloot ik om door te zetten en mijn tripje af te maken naar de cape. Jemig de pemig wat een rotweg was dat. Kiezelsteentjes overal! Gehobbel de bobbel man o man! Dit had ik niet voorzien...maarja toch eventjes door zetten! En eindelijk kwam het eindpunt in zicht! Met een overweldigend gevoel van euforie stapte ik uit mijn busje! De frisse wind aan de kust blies een koele maar aangenaam gevoel over mijn lichaam! Vreemd genoeg maakte deze wind een ander geluid dan dat ik tot nu toe gehoord had....het klonk als dit: Pssssssssssssssssssssssssss----ssssssssssssssssss-ssssssssss etc etc etc....En je gelooft het niet maar.....het is waar ik had een lekke band! In the middle of niemandsland kreeg ik een lekke band! Geen bereik, geen huizen niets gewoon helemaal niets. Nouja een aantal campers en mensen die daar voor een wandeling waren. Voordat ik dus kon genieten van mijn wandeling besloot ik om eerst de band maar te verwisselen. Ik had ook er geen idee van hoelang het nog licht zou blijven. Het was inmiddels dan ook 18:00 uur! Toen ik het gereedschap had gevonden en mijn reservewiel koste het mij verdomd veel moeite om die band er af te krijgen. Ik had alles gedaan wat er eigenlijk voor moet zorgen dat de band er gewoon af valt. Dus ik besloot om d eerste beste duitser om hulp te vragen! Deze gaf aan dat de band er gewoon af moest komen zoals alles er nu bij lag! Dus wij met z'n tweeen wrikken duwen en trekken...maar niets gebeurde! De gehele bus ging heen en weer maar niet de band! Aangezien de duitser zijn wandeling wilde maken heb ik hem netjes bedankt en aangegeven dat ik wel een manier zou vinden! Dus na een tijdje geprobeerd te hebben om de band er af te staren...(zonder resultaat bytheway) zag ik dat een gigantische wegwerkzaam maori mannetje zijn busje stopte en voor een slokje water ging. Hem gevraagd of hij verstand had van de nieuw zeelandse voertuigen! Het antwoord: Tuurlijk geen probleem dat heb ik zo gefixt! Maar ook hij kreeg door dat ik alles volgens het boekje had gedaan en dat de band er niet af kwam! En toen besloot hij het op de NZ manier te doen...hij gaf een paar trappen tegen mijn band aan (waardoor de bus bijna omging) en woppa...er zat beweging in! Beide waren we doch zeer verwonderd dat een band zou vast kon zitten! Snel de reserve band er op gezet en nog even genoten van het prachtige uitzicht aldaar! En het was echt prachtig! Aangezien ik me in niemandsland bevond besloot ik om die avond ook maar weer terug te rijden naar de bewoonde wereld! Vond een prachtige camping aan het strand waar ik even genoten heb van een zonsondergang!

De volgende dagmijn band laten maken in een garageom vervolgens verder te touren!Ik besloot om mijnroute aan te passen en de westkust mee te pakken in mijn route. Ergens aan het begin van mijnroute nog een lifter opgepikt, Heins uit Duitsland (de naam uhu). Hem ergens onderweg weer afgezetaangezien hij maar een klein stukje moestmee rijden! Toch een gezellig babbeltje gehad! Daarna kwam ikdoor een bos met geweldige grote bomengenaamd de Kauribomen. Deze bomen kunnen 1000 jaar oud worden! En ze zijn gigantisch. Onderweg bij een van de deze bomen gestopt en even een foto genomen. Tijdens mijn trip door de bergen kwam ik alleen maar van dit soort bomen tegen. Prachtig! De rit vervolgd langs de kust om vervolgens ergens kamp op te slaan! Ik moet jullie de naam schuldig blijven! Ergens deze dag zit ook nog een zwart gat waar ik eventjes vergeten ben wat ik gedaan heb!

Maar in ieder geval na deze dag door gekacheld naar Thames ergens in het Couramanda gebied. Prachtige bosrijke omgeving. Hier de nacht door gebracht om de volgende ochtend een wandeling te gaan maken ergens bij een oude goudmijn...teminste dat dacht ik! Ik heb alles gedaan volgens het boekje maar kon de wandeling niet vinden! Dus maar doorgereden en even een tijdje aan de andere kant van het bos bij het strand gestaan. Ik had gehoopt dat hier wat golven zouden zijn zodat ik misschien een surfboard kon huren om te surfen maar er waren totaal geen golven. Ik besloot om toen maar door te rijden naar Whakatane. Daar een camping opgezocht en een vulkaan tripje naar White Island geboekt voor de volgende dag!

De dag van White Island...man o man...wat was dat geweldig. Na een hobbelig boot tripje (Johannes en Akke ik weet nu een klein beetje wat jullie al die tijd hebben door gestaan) met vele hoge golven en zieke mensen aan boord kwamen we aan bij White Island. Voorzien van een Bob de Bouwer helm, gasmasker en camera werden we in een rubberbootje naar het eiland gebracht! Het eiland is een oude vulkaan waar geen lava te zien is maar voornamelijk gas! En borrelend modder hehe erg indrukwekkend! We kregen een geweldige rondleiding op het eiland om daarna met de boot weer terug te gaan! Dit was echt een geweldige ervaring! Na mijn vulkaan tripje besloot ik om door te rijden naar Rotorua. Daar zit ik op dit moment! Dit is de plek om een spa te bezoeken! Warm water bronnen, geisers, helende modder...noem het maar op het is hier in de natuur! Maar daar ga ik niet aan mee doen. Misschien later deze trip nog. Ik heb vanochtend sinds lange tijd weer eens uit geslapen en een wasje gedraaid. Vanmiddag 16:00 uur wordt ik opgepikt voor een cultuur ervaring met Maori's. Ik laat jullie nog wel weten wat dat allemaal inhield ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

De foto's laten nog eventjes opzich wachten. Dit helaas omdat ik nog geen fatsoenlijke snelle internetcomputer heb gevonden waar ik ook foto's kan uploaden. Deze computer is aardig snel maar hier kan ik niets aansluiten omdat de computer verstopt is! Grrrrr....

Dus voorlopig zullen jullie her even met mijn verhalen moeten doen!

Have fun en de groetjes

Johan

Zooooo :) daar was ik weer.......

De auto is gewoon weg geweldig :)

Vanochtendeerst dat gedoe gehad met die vent....en daarna heb ik mijn spulletjes gepakt en ben met de wandelwagen naar het verhuurbedrijf gegaan. Aldaar moest ik wat formulieren invullen om vervolgens mijn auto te checken en op pad te gaan! Hmmm oke en dan ga je in eens links rijden.....stuur aan de verkeerde kant....en automaat :) veel nieuws in 1x! Maar het ging perfect. Geen moeilijkheden of ongemakken gehad. Was zelfs erg gemakkelijk.....heb soms wel de neiging om te veel links te gaan rijden! Maar dat heb ik vast over gehouden van de nederlandse rijstijl.

Op weg naar het noordelijk puntje van het Noorder eiland. Eind bestemming Bay of Islands.
Onderweg besloot ik na een tolweg om maar eens een andere route te nemen dan de snelweg. En zo kwam ik al snel uit bij Mangawhei.....en vandaar uit heb ik een hele route langs de kust gereden. Prachtige stranden en mooie zee...na een frisse duik weer verder gehobbeld met als eind bestemming Pahai! Morgen vroeg ga ik vanuit Pahai met de dolfijnen zwemmen!! Het weer is hier momenteel prachtig dus ik hoop dat dit morgen ook nog zo zal zijn. Ik heb een boottochtje geboekt voor in de ochtend! Ik begreep dat je hier hele lange boottochtjes kon boeken maar aangezien ik dit al in Australie gedaan heb laat ik het nu eerst maar even bij een ochtendje zwemmen met dolfijnen! Dan kan ik misschien in de middag nog een stukkie rijden!

De omgeving is in ieder geval prachtig en het rijden gaat prima....met dit tempo moet ik toch alles wel kunnen zien wat ik wil zien! Heb nog niet zoveel foto's gemaakt maar dat komt nog wel!

Ik zal nu met me auto even een camping opzoeken....om de nacht door te brengen! Tot een volgend berichtje maar weer! Groetjes Johan

Werkvakantie?

Ik weet dat gister mijn laatste verhaaltje zou zijn maar dit moet ik toch nog eventjes kwijt....

Lag ik vanochtend heerlijk in mijn bedje......toen ik opeens twee mensen hoorde praten. Dus ikopende mijn slaperige oogjesom te kijken wie dat waren.Puur nieuwsgierigheid. Op dat moment hoorde ik tevens een deur sluiten.Maar terwijl ik de kamer rond keek zag ik verders niemand uit bed. Toen hoorde ik een engelse dame van mijn kamer zeggen: Dat is raar er was hier net een man in de kamer welke met zijn hand in mijn tas zat en vroeg naar ene *naam*!! Dus ik vroeg waar die man nu was en of ze hem eerder had gezien en of ze spulletjes kwijt was. Ze had geen idee wie die man was en naar haar zeggen was ze ook niets kwijt. Toen ik door het raam naar buiten keek zag ik niemand meer. Iemand die dus snel weggelopen is. En zonder echt na te denken, met het bange idee dat hij misschien iets gestolen had van onze kamer, besloot ik om in mijn boxershort de kamer uit te rennen!

Op de parkeerplaats van ons Hostel was niemand meer te zien...dus ik besloot verder te rennen en ik zag nog net iemand de straat over rennen. Dus ik als een gek der achteraan om toch even netjes te gaan vragen wat die persoon nou in onze kamer moest! In mijn beste Engels wist ik de man aan te roepen. De man zag er uit als een zwerver. Doch stevig postuur....Terwijl ik op hem af gingdacht ik nog bij me eigen wat ga ik nu doen hahaha.....maar zoals gezegd ik heb hem netjes gevraagd wat hij in ons hostel moest. Hij gaf aan dat hij om 06:30 uur opzoek was naar een vriend...welke de sleutels zou hebben voor zijn motorfiets! Hmm klonk als Bullshit...dus hem vriendelijk en netjes verzocht om mij de inhoud van zijn zakken te tonen *je verzint het niet he...* En wonderbaarlijk deed hij dit ook nog.....met trillende handen! Was vast en zeker geschrokken van het feit dat er een gekke buitenlander in een boxershort hem achterna kwam. Bleek op eerste gezicht niets in zakken te hebben op een telefoon, sleutels en een telefoonlader na. Zag er allemaal uit als oude troep. Dus als leugentje bij hem maar aangegeven dat er regelmatig wat werd gestolen uit dat hostel en dat dit de reden was dat ik hem niet vertrouwde. Hem de hand geschud mijn excuus aangeboden en weer teruggerend naar de kamer! (alles gaat goed pa en ma) hehe...ik zie jullie al denken!!

Daar waar iedereen inmiddels wakker was en het behoorlijk freaky vond dat deze gast in onze kamer was geweest en met zijn hand in de tas had gezeten van de engelse dame! Gelukkig bleek al snel dat iedereen zijn spulletjes nog had. Maar we waren allemaal 99% zeker dat iemand was die niet opzoek was naar een vriend....!!

En nu ik dan toch nog iets aan werk gedaan heb ga ik zometeen weer lekker vakantie vieren...!

Kan ik dit ook ergens in het systeem wegschrijven als werk.. :)

Even een kleine update...

Morgen is het zover!!!

Mijn trip door NZ gaat beginnen in mijn eigen camperbus! Check de kleine foto in de foto page en de layout! Van alle gemakken voorzien:

Vehiclemake: Toyota Granvia/Grand HiAce

• Radio and CD player
  • 12V cigarette lighter for charging batteries
  • Air-conditioning front and rear
  • Heating front and rear (run off engine)

Safety

• Fuel type: unleaded petrol/diesel
  • Fuel tank capacity: 75L
  • Fuel consumption: approximately 12.5L per 100km

Dit heb ik gehuurd voor 52 dagen....voor 1692 euro :) Best cheap al zeg ik het zelf.....

En ik reis met...........*trommelgeroffel*..............met.....niemand!!! :)
Ik had inmiddels alwel wat mensen ontmoet die samen wilden reizen maar hadden totaal andere dingen op hun lijstje staan. Dus heb ik maar besloten om alleen te reizen. Misschien dat ik onderweg nog mensen oppik! You never know...ik ga eerst het noordereiland verkennen! Ik ga proberen om 3500 km te rijden binnen drie weken en daarbij ook nog allerlij dingen te doen! Wens me succes! Daarna heb ik nog ongeveer 4 weken over voor het zuidereiland! Moet nog bekijken hoeveel k's dat gaat worden! In ieder geval morgen ga ik onderweg naar de punt van het noordereiland! Bay of Islands zal mogelijk mijn eerste stop zijn!

In ieder geval ik ben er klaar voor. Auckland is oke...maar te groot! Het is weer een normale stad. Ben gister een kroegje ingedoken met Bram..nederlandse jongen welke inmiddels beide eilanden bijna heeft afgerond! En ik hebaardig wat tips gekregen. Nu maar hopen op al het mooie weer wathij ook heeft gehad!

Ik heb geen idee wanneer ik weer een verhaal onlinega zetten maar Hasta la vista....tot de volgende keer maar weer!!

*bedankt wederom voor de leuke berichtjes, blijft leuk om te lezen!* P.s Ik heb een nieuw nummer in NZ: 0211790718 (moet nog een landcode voor)

Auckland...

Finaly....eindelijk ben ik in Nieuw Zeeland.

Melbourne was een leuke ervaring! Twee dagen wezen shoppen met Caz om vervolgens vanochtend na 20 dagen afscheid van haar te nemen. Ik wist inmiddels van thuis al dat afscheid nemen zwaar tegen kan vallen....maar dat het tijdens het reizen ook vies tegen valt...! Dat was even nieuw. Twintig dagen veel lol gehad en bijna elke dag naast elkaar gezeten in bus je kan gerust zeggen beste maatjes geworden. En dan voelt het toch vreemd om alleen verder te gaan hoe raar dat misschien ook klinkt. Aan de andere kant ook wel weer spannend op naar nieuw avontuur en nieuwe mensen!

En zo ging ik vanochtend naar het vliegveld voor nieuw avontuur. Was om 10:00 uur 's ochtends op het vliegveld. Mijn vlucht zou vertrekken om 12:30 uur...en vertrok uit eindelijk om 16:00 uur ivm mankementen door de warmte! 45 graden!!

Vervolgens een vlucht van 3,5 uur. *tijdens de vlucht gelijk alweer nieuwe contacten op gedaan*
Om daarna met tijdsverschil om 21:15 uur te landen. En dan denk je dat je er bent......vergeet het maar! Dan komen alle controle's. Bijna iedereen kon door lopen maar ik moest natuurlijk mijn schoeisel laten zien. En laat ik nou net mijn backpack geheel zorgvuldig in gepakt te hebben! Maar dat mocht niet baten alles uit de tas schoentjes bekijken...en na de goedkeuring alles weer in de tas. Snel een hapje gegeten en een shutle (busje) gepakt naar Auckland. Deze heeft vervolgens een detour door Auckland gemaakt om mij als laatste om 23:30 uur af te zetten bij mijn hostel. En dat geheel buiten het centrum! Hehe...ben benieuwd wat ik morgen allemaal ga mee maken! Voor vandaag is het genoeg geweest en wordt het tijd voor mijn bedje!

Tijd om wat planningen te maken morgen en te beslissen wat ik wil gaan doen! Tot een volgend verhaaltje maar weer...