Johan-Bakker.reismee.nl

Abel Tasman

Zo daar was ik weer.....ik zit inmiddels in ehmmmm Westport aan de westkust!

Vanuit de prachtige omgeving van Malboroughsounds ben ik naar Nelson gereden. Aldaar een zaterdag markt bewandeld en de stad eventjes bekeken! Vervolgens ben ik door gereden naar Motueka. Aldaar een camping opgezocht en al mijn folders bekeken van Tasman. Ik moest een tour uitzoeken en had nog geen idee wat ik moest doen. Ik wilde iets actiefs doen zowel water als land. Dus ik besloot maar om naar het informatie punt te gaan om te kijken wat ze zoal nog meer in de aanbieding hadden. Daar aangekomen zag ik een folder met mountainbiken!!! Kijk dat begon er op te lijken. Twee dagen, 1 dag mountainbiken en kayaken en een dag hiken! Dat leek opzich prima. Maar toen ik zag dat ze maar half het park in gingen toch maar even verder gekeken. Ik vond een kayak trip waarbij je 1 dag ging kayaken en 1 dag ging hiken. Bij het kayaken ging je naar de zeeleeuwen en bekeek je een groot gedeelte van het park via het water. Dus deze tour geboekt voor de volgende dag.

En toen was het zover. Een daypack vol gepropt met alle dingen die ik nodig had. Er stond in de folder dat je nogal wat dingen nodig had. Dus ik kreeg met moeite alles in mijn tas maar het paste uit eindelijk toch allemaal in mijn daypack. Bij de seakayakcompany kreeg ik mijn guide te zien, Kim, en alle andere mede travelers. Ik begreep al snel dat we een mixgroep hadden waarvan vele maar 1 dag mee gingen. Dus die zou ik niet terug zien voor de volgende dag hiken. Onze trip begon met een busrit naar het begin van het park. Aldaar pakten we een water taxi naar het noorden van het park. Daar aangekomen vonden we onze kayaks op het strand. Op het strand kregen we uitleg over de kayaks en mochten we een kayak uit zoeken. Aangezien ik alleen was kreeg ik een medepartner in de boot. Een dame uit Zweden, Erika. Bleek dat zij maar een halve dag ging kayaken om ergens onderweg uit te stappen en terug te wandelen cq varen. Maar ons tripje was al snel opgang omallereerst de zeeleeuwen te bekijken.Prachtig gezichtalleen waren ze een klein beetje suf. Het enige watze deden was zonnebaden. PerfectLife if you ask me!Nadat we een stukkie hadden gevaren meerden we af om een lunch tot ons te nemen.Mijn guide bleek nederlandse ouders te hebbendus al snel volgde een gesprekje over het hoe en wat ;) en aangezien mijn medepartnerin mijn kayak verder ging wandelen had ik een nieuwe partner nodig. En zo mocht ik dan samen met mijn guidevaren. Aangezien we de wind in de rug hadden besloten we om alle kayakssamen te brengen en een stukje te gaan zeilen!! Yeps het is allemaal mogelijk met een kayak. Een kleine spinakker omhoog methanden en peddels en gaan met die banaan. Amazing we gingen als een speer door het water enhebben zo een grote afstand afgelegd. Al snel waren we op onze bestemming. Een geweldig tripje met fantastischebaaien en mooienatuur.En het weer was ook nog eens geweldig dus dit was echt perfectDit was einde van dag1 voorvele. Voor mij betekende dit dat ik werd opgepikt door een rubberbootje en naar een grotere boot gebracht werd. Op deze grote boot ging ik de nacht door brengen.Op de boot werd ik in gedeeld in een kajuit waar ik mijn bed mocht uitzoeken om vervolgens een biertje te pakken. Inmiddels kwamen er steeds meer mensen op de boot en was de gezelligheid flink gestegen voor dat we gingen bbq aan boord. Na de bbq heerlijk gedoucht en nog meer biertjes genomen. Tegen 22:00 uur nam de kapiteineen kleine selectief groepje mee (yes me 2)(de enige mensen die nog niet op bed lagen)naar een grot. In deze grot hebben we glowworms bekeken om vervolgens daarna op de bootons bedje inte duiken.Ik was kapoet ennodig toeaan slaap. Maar helaaswaren er mensen in mijn kajuit gedeelte die mogelijk nog meer toe warenaan slaap en al snel was het hok gevuldmet het geluid van een motorzaag. Endit betekende voor mij dat ik pas tegen 03:00 uur in slaap viel!! Pff....07:00 snel een ontbijtje genomen en gevraagd of ik gedropt kon worden op het strand. Niets is beter danvroeg beginnen met wandelen om zo alle andere wandelaars voor te blijven.Zogezegd zo gedaan. Eerst een stukje naar het noorden gewandeld.Omvervolgens weer zuidwaarts te kerenom naar het eindpunt te wandelen.Onderweg gestopt en gerelaxt in de verschillende prachtige baaien van Tasman park.Aangezien ik deze wandeling wederom ietssneller had gedaan dan stond aangegeven had ik nog wat tijd over in de middag. Ik besloot om door te rijden naar Nelson National park omaldaar kamp op te zettentussen de bergen langs een rivier. Een zeer kleine camping met3 bezoekers waaronder ik. Bij aankomst gaf de eigenaar aan dat als ik me verveeldeik een goudpan mee moest nemen omgoud te gaan zoeken in de rivier.Dat liet ik me geen twee keer zeggen ondanks dat ikaardigvermoeid was eenflink stuk gewandeld naar een riviertje om goud te zoeken. En ik zag het goud overal in de rivier glinsteren maar om hetdantussen alle andere kiezelsteentjes modder etc uit te halen. Dat viel eventjes zwaar tegen en ik wist er dan ook niet in te slagen. Ik had op een gegeven moment een kleine splinter maar niets bijzonders. Je kan beter een fles goldstrike kopenom het zelfde effect te krijgen van het geen jein de rivier ziet liggenaldaar! Anyway leuke tijd gehaden na een goede maaltijd mijn bedje opgezocht.

Vandaag vroeg in de ochtend om naar lakeRotoroa tegaan. Vlakbij de camping dus binnen no time een prachtig uitzicht over een prachtig meer. Daar een kleine wandeling gemaakt in de natuur. Na deze wandeling naar Buller Gorge gereden. Prachtige rit. In Buller Gorge de langste touwbrug beklommen in een slecht onderhouden atractie park. Teminste zo zag het er uit. Ze hadden er veel meer van kunnen maken dan het nu was. Des ondanks aldaar een wandeling gemaakt en de oude goudwinstplekjes bekeken. En ook hier in de rivier was goud te zien maar moest je flink geld betalen om een pan te huren. Dit maar gelaten voor wat het is. Ik ben door gereden naar Westports. Ik wilde verder rijden naar Punakaiki voor de blowholes maar ik kwam er achter dat ik al te laat was om de blowholes mee te maken. Dus maar besloten om hier een camping op te zoeken. Aangezien het nog vroeg in de middag was naar Cape Foulwind gereden om daar een wandeling langs de kust te maken! Prachtige wandeling met langszij een zeeleeuwen colonie. En tevens had ik geluk met het weer want inmiddels was goed zichtbaar dat waar ik vandaan kwam bedekt was met een donkere regenwolk. Of te wel in de bergen regende het.Na mijn wandeling terug naar het centrum gegaan om uitstapje te boeken. Bleek dat het uitstapje wat ik wilde boeken voor donderdag al volgeboekt stond. Maar voor morgen hadden ze nog een plekje. Dus in plaats dat ik morgen naar Punakaiki ga rijd ik een stukje door naar Barrytown! In Barrytown ga ik namelijk Knifemaking doen...uhu ik ga me eigen mes maken! En ik heb van vele al gehoord dat het een geweldige bezigheid gaat worden. Ik ga na het knifemaking terug keren naar Punakaiki om vervolgens de volgende dag de blowholes en pancakerocks te zien.

Ik heb alweer veel dingen gedaan en gezien en lig lekker op schema. Owja en vandaag heb ik heerlijke mossels gegeten. Ik hoorde van een man uit afrika dat je hier de mossels van het strand kan plukken en ze zijn giga lekker dus dat ga ik binnenkort ook maar eens doen! Hij had er een paar geplukt,gezocht enik mocht er een paar proberen! Jammie :)

Daarnaast werd ik nog verwend door een vrouw uit Nieuw Zeeland. Zij had tomaten en groene bonen over die ik moest proefen!Heerlijk.En dat terwijl ik netmijn bloemkool met aardappele klaar had!Life is good!!

Cya later....

Reacties

Reacties

Jolanda ten Hoeve

Wat maak je veel mee! Leuke verhalen en mooie foto's:)Veel plezier!Groeten uit Groningen

Jolanda

Aardappelen, bloemkool, tomaten en boontjes?? Heb je stiekem mama meegenomen ;-) Mooi verhaal over Abel Tasman... Denk om je vingers.... en nog veel plezier, lekker genieten!!!

Liefs

Ria en Jan

Johan, je heb aan 1 boek niet genoeg. Dit gaat 'n reeks worden . En voor de film die hiervan gemaakt wordt, heb je 'n heel weekend nodig. Maar goed, al dit moois kunnen ze je nooit meer afnemen. Blijf lekker genieten, maar doe voorzichtig. groetjes

Rutger

Yo! Al wat mossels kunnen vinden :> Mooi verhaal weer, succes met de reis!

Cya

Nellie

Hahah, je wordt lekker volgestouwd! Irritant btw dat die mensen zo hard snurken.. Had je beter bij die zeeleeuwen kunnen slapen. Alhoewel, het schijnt dat die weer stinken! Zo heeft iedereen wel weer wat :D

Roald

Zo zie je maar weer de liefde van de man gaat door de maag !! Geld kunnen ze van je afnemen, maar deze herinneringen nooit !!!!
Dit is het mooiste wat je kunt doen, en zult merken :
" Het smaakt naar meer"

Vermaak je en tot binnenkort

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active