Johan-Bakker.reismee.nl

Adrenaline...

Een adrenalineverslaving is een verslaving aan adrenaline. Dit kan positief bedoeld worden, maar dan wordt er meestal geduid op korte duur, zoals bij een sporttoernooi of een survival. Echter, een adrenalineverslaving kan ook iets lastigs zijn. Dit komt voor bij mensen die lange tijd gewend zijn veel adrenaline op te wekken, terwijl ze weinig lichamelijk bewegen. Wanneer er geen adrenaline wordt opgewekt, voelt de persoon zich ongelukkig, druk of is het moeilijk om stil te zitten. Een adrenalineverslaving wordt niet echt gezien als een verslaving. Het is niet iets chronisch. Wanneer iemand stopt met het opwekken van te veel adrenaline, zijn er na een tijdje geen ontwenningsverschijnselen meer. De term adrenaline'verslaving' betreft dus ook vaak een metafoor. Adrenalineverslavingen komen ook voor bij spanningszoekers, beoefenaars van extreme sporten, zoals Bungeejumpers, stuntvliegers, bergbeklimmers enzovoort..

Voor dat ik op bovenstaand terug kom eerst even dit: Ik heb jullie achter gelaten in Wanaka volgens mij. Anyway daar ben ik een tijdje geweest. Eerst een dagje gerelaxt wasje gedaan, bus opgeruimd etc etc. De dagelijkse dingen je kent het wel. Daarna had ik een dagje om te wachten op het echte mooie weer voor de skydive en de enige echte syberian experience. En deze dag was het prachtig weer. Dus ik besloot in de ochtend om naar een puzzelhouse te gaan! Allerlijk gekkigheden met puzzels, verbeeldingen etc etc. Cool en cker de moeite van een bezoekje waard! Vervolgens heb ik in de middag nog een glacier bezocht. En om eerlijk te zijn deze glacier, Rob Roy, was tienduizend keer beter om naar toe te wandelen dan beide beroemde glaciers Frans en Fox. Zo zie je maar weer smaken verschillen. Maar de uitzichten waren geweldig en de natuur was echt zoals ik me nieuw zeeland had voorgesteld, WILD en Ruig. Dus lekker dagje gehad.

De volgende dag stond ik gepland voor jawel de skydive op een hoogte van 15000 feet of te wel 5 km in de lucht! Extreem....nee joh gewoon redelijk normaal en goed te doen! Hahah. Ik had een prachtige dag uitgezocht en mijn tandemmaster was een geweldige gast! Daarnaast werd ik gefilmd door een gozer die net zo gek was dus we waren een perfect trio! De klim naar 15000 feet ging razendsnel. En toen mocht ik wederom net als in NL als eerst uit het vliegtuig. En aangezien ik het al eens eerder had gedaan mocht ik droppen met jawel....een backflip! Wat wil je nog meer is dat niet eventjes geweldig. Een backflip om vervolgens te beginnen aan mijn vrije val! En man o man besneeuwde bergen in de verste verte. Een cameraman voor je neus om alle actie vast te leggen en een vrije val om nooit te vergeten! En dan , woesh, gaat de parachute open en is het wederom stil om je heen. Ik kreeg de besturing in handen gedrukt en mocht ons naar de landingsplek brengen met nog wat gekke snel spinnende bewegingen om vervolgens veilig te landen! Woe...hoezo ik wil me eigen brevet halen!! Ik kan niet anders omschrijven datn datdit al niet echt meer eenkick geeft maar dit is gewoon een piece of cake ;) en een prachtige ervaring om te doen! Een aanrader voor iedereen. Daarna nog eventjes een wandeling gemaakt een heuveltje op voor een prachtig uitzicht over lake Wanaka. Prachtig plaatsje bytheway. Daarna gezwommen en gerelaxt in en om het meer van Wanaka. De volgende dag stond ik dan gepland voor Syberian experience. Ik werd wakker met een stralende blauwe lucht en geen wind. De omstandigheden voor een perfecte dag al zeg ik het zelf. Maar al snel bleek dit een teleurstelling te worden aangezien er niet gevlogen werd en de experience dus gecanceld werd....WOOT hoezo niet vliegen....prachtig weer....maar ik kon babbelen tot dat ik een ons woog het bracht me niet verder. Dus alles gecanceld en plan getrokken om door te rijden naar Queenstown. Daar een camping opgezocht en gelijk maar gek gedaan en een bungee jump geboekt voor de volgende dag.

En zo begon ik vanochtend aan een ervaring hehe want toen ik in bovenstaande regel zei dat ik 1 geboekt had...was ik eigenlijks niet helemaal eerlijk. Er zijn hier drie bungee sprongen te doen namelijk:

KAWARAU BRIDGE BUNGY: If you've heard of Bungy, then you've heard of the Kawarau Bridge, home to the world's first and most famous of leaps. Forwards, backwards, by yourself, or with a friend.......it's up to you. It's also the only Bungy in Queenstown where you can choose to bob above the water, touch it, or get fully immersed. Located at the gateway to Queenstown, it's an essential component of every New Zealand visitor's itinerary.

NEVIS HIGHWIREBUNGY: Time to get tough - If you want to dothe biggest, here it is - 134 metres (440 feet) above the rugged Nevis River. With 8.5 seconds of falling, the ground rush is like no other. Getting there is an adventure in itself with a 35 minute ride, including4-wheel-driving through a high country sheep station. The whole experience is made complete by climbing aboard a cable car for a breath-taking trip out to the Bungy Pod. It's here you'll face your greatest personal challenge yet.

LEDGE BUNGY: This unique AJ Hackett Bungy site located in the heart of Queenstown will take your breath away. Ride the gondola 400 metres above Queenstown to the Skyline complex for panoramic views of Lake Wakatipu. Purpose built,the jump pod providesmaximum rush combined with more Bungy choices than ever before. It's also the only place you can Bungy at night.

Of te wel: 3THRILLOGY

Hehe juist ja....sorry familie maar dit moest eventjes! Dus we gingen vanochtend op pad naar de eerste sprong al snel had ik een goeie babbel met een jongen en een meisje uit Argentina. Die bleken het zelfde te gaan doen als moi. Dus maatjes voor deze dag! De eerste sprong was de kawarau Bridge!Je kon hier een keuze maken om een dip(nattigheid) in de rivier te maken bij je sprong maar het werd niet gegarandeerd. Dus ik besloot om die keuze te maken maar helaasslaagde ik er niet inom het water te raken.Heeft te maken met de berekeningen die ze er op los laten om het veilig te houden! Anyway...ikbegon deze sprongmet een backflip ofte wel achterwaarts duiken. Aangezien dit de enige plek was om dit tedoen besloot ik gelijk maar gek te doen....MAN O MAN wat een ervaring. Je duikelt naar beneden recht op het water af bloed zuigt zich naar je hoofd omvlak boven het water te stoppenenWHAAMMMM recht weer de lucht in te schieten haha. Te gek. Een ervaring die zo voorbij was. Maar het staat op video dus daar kunnen jullie thuis lekker van mee genieten!

Vervolgens gingen we naar de one and only Nevis.Een kleine 134 meter hoog hehe. Ik had stiekem verwacht dat ik hiervoor toch wel de trillingen in mijn benen zou hebben maar vreemdgenoeg helemaal niets van dat. Ik stond te springen om te springen om het zo maar te zeggen! Ik had een nederlandse jongen gevraagd om foto's te schieten maar toen ik op de rand stond zag een van de medewerkers dat hij zo stond te trillen van de spanning dat de foto's dus eigenlijks ook niets zijn geworden. *Zucht* Maar goed daar sta je dan 134 meter hoog stukjeelastiek aan je voeten en op 5,4,3,2,1 I'm a bird and i can flyhigh up in to the sky....helaas ging ik naar beneden recht op een volgende rivier af. Stunning...amazing verbluffend!Toen ik weer boven in het bakje stond wilde ik nog een keer. En het istoch wel eng te noemen dat ikgeen angst had als ik alle andere mensen om mij heen zo eens bekeek. Dit mag dan de derde hoogste bungee van de wereld zijn, ik ben klaar voor de hoogste. Ook dit staat op video. (geen foto's dus)

Om het af te maken gingen we met z'n drieen door naar de Ledge. De enige bungee waar jevanaf kunt rennen! Hehe en dat heb ik dan ook gedaan eerst met eenzweefduik, toenmet een salto ende twee sprongen daarop volgend2 a 3 salto's haha woehoeoeoe wat een plezier. Je mocht zo vaak gaan op deze bungee als je wildezolang er niemand stond te wachten dus ik heb een aantal keren met plezier gesprongen! En jawel dit staat allemaal op video helaas wist de jongedame uit Argentina niet met mijn camera om te gaan dus niet echt goeie foto's. Maar die halen we nog wel uit de video.

Vervolgens hadden we nog wat tijd over voordat hun gingen skydiven (hoezo junkies) dus toen hebben we een soort met rodele gedaan in snel rijdende karretjes van de berg afrijden veel plezier en vertier voor weinig geld. En nu ben ik lichtelijk aan het bijkomen. Al blijf ik het vreemd vinden dat het zo natuurlijk voelde om naar beneden te springen. Misschien moet ik iets met hoogte's ofzo gaan doen ik ben benieuwd wanneer ik mijn volgende adrenaline kick ga krijgen. Zal leuk zijn om wederom iets te vinden waardoor het bloed sneller door je lichaam stroomt, je puppillen verwijden je ademhaling sneller gaat en je hart overtoeren maakt! Any idea's..?

See ya later...

Johan

Reacties

Reacties

Nellie

Mocht je ooit depressief worden, waag het dan niet om te springen ;) Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren, aangezien je nu deze droomwereld hebt waarin je af en toe nog kunt verzinken.

Mij niet gezien met zo'n bungee! Vreselijk, ik durfde op Curaçao al niet te springen van een 12m hoge rots in de oceaan. Maar een tandemsprong lijkt me nog wel wat!! Dus als ik er ooit heen ga, houd ik deze tip in gedachte :).

Enjoy!

Judith

Geweldiggggggg.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb de sprong van 134 meter gedaan, maar had vooraf wel die knikkende knieen,maar idd na afloop wil je gelijk weer. Wat ben jij aan het genieten zeg..
Op naar het zuiden...het wordt alleen maar mooier!!

Jud.x

Ria en Jan

Hoi Johan. Jij hebt ook een leven met veel up en downs.
Blijf genieten, want dat doen wij de komende week ook.Zullen in Oostenrijk nog wel even aan je denken vanachter een grote pot met bier.

Nynke van Dijk

Hoi Johan.
Lees bijna elke keer je verhalen, wat maak jij wat mee zeg.
Om eerlijk te zeggen had ik dit niet van je gedacht, je leek altijd zo'n rustige jongen. Maar ik vind je verhalen en foto's prachtig mooi.
Geniet nog veel , groetjes Nynke(mem Rutger)

Henk-jan

Jump-kamiele!! Wat ongelooflijk vet zeg! You are high on adrenaline!Ik kan niet anders dan met grote bewondering kijken naar de 'great adventures of Johan Bakker' :) Keep up da pics and stories!

Groeten van Hool en Jacobien

Sharonneke en rest van CT

Jeetje jij durft wel zeg!! Als jij ooit nog eens je brevet haalt wil ik er nog wel eens over nadenken om eens een sprong te wagen met jou maar ik geef geen garanties. Lijkt me doodeng!!

Wat ben jij onwijs stoer zeg!!!!!!

Ben wel eens afgeschoten in zo'n bal op de kermis maar bungee jumpen trekt me helemaal niet, het is het zelf moeten springen wat me tegenhoudt

Wij missen je allemaal hoor en kijken uit naar de dag dat je hier weer bent. Zal voor jou echt onwijs wennen zijn weer in het normale stramien te moeten lopen zeg!
Maar goed, we helpen je wel. Eerst nog maar even genieten van alles, zo te lezen doe je dat al uit volle borst!

Ben zo benieuwd naar al je filmpjes! Dat moet maar een foto/filmpresentatie op het grote scherm boven worden dacht ik zo.

Liefs Sharonneke, groeten van Jan-Sjoerd en rest van CT

richt

Je kunt altijd nog wolkenkrabbers gaan glazenwassen :)

Rutger

Hey Johan,

Hoelang ben je nog bezig met bijkomen, want het is hoogste tijd voor nieuwe adventures op de site :)

Succes nog even en tot zeer binnenkort i guess!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active