Johan-Bakker.reismee.nl

Mt Taranaki...

Van de caves op naar de kust! Onderweg een zeer spraakzame lifster opgepikt! Meisje uit NZ wat totaal niets te vertellen had! Was dus blij dat ik die ergens kon dumpen en verder kon zonder haar! Prachtige route langs de kust gereden in de richting van New Plymouth. Onderweg pachtige kust streken en hoge golven. Ik zag tevens al snel Mt Taranaki aan de horizon. Een vulkaan waarvan de top op sommige gedeeltes bedekt was met sneeuw. Tevens de omgeving waarin de film, the last samurai is opgenomen. En toen ik dichter bij de berg kwam kon ik de berg me naam horen roepen. Ik moest en zou die berg beklimmen.

Maar goed eerst heb ik de surfers snelweg gevolgd. Deze snelweg heeft de naam zeker weten verdiend. Onderweg vele mogelijkheden om naar het strand te rijden met daar de beste surf golven die ik gezien heb tot nu toe in NZ. Maar helaas ik had geen surfboard bij de hand en kon nergens een verhuurbedrijf vinden! Dus maar om MT Taranaki heen gereden en een camping opgezocht in Stratford. In Stratford de nodige info op gedaan om de vulkaan te beklimmen. Ik had een nadeel....het weer!! Als ik geluk zou hebben dan kon ik de volgende dag de vulkaan beklimmen. Maar bij slecht weer of enigzins bewolking was dit uitgesloten en te gevaarlijk.

En de vooruitzichten leken niet zo goed. Maar goed ik had me toch volledig voorbereid en had de wekker gezet om 05:00 uur...zo kon ik 05:30 uur de berg op! Die avond bego het al licht te regenen en toen ik online de vooruitzichten bekeek zag ik dat er hevige regen werd verwacht voor de komende dagen. En zo werd ik dus ook wakker om 05:00 uur met jawel...hevige regen. Een zicht van nog geen 2 meter. Dus ik besloot om de wekker nogmaals te zetten...geen klim vandaag dus. Toen ik later de ochtend op internet keek zag ik dat de vooruitzichten er niet beter op zouden worden. Zaterdag pas weer. Dus ik besloot om de kllim maar voor mijn volgende trip naar NZ te bewaren. Ik ben vervolgens verder gereden over de Forgotten World Hghway. Een prachtige route met onderweg helaas veel regen. Aangezien ik de hele dag nog voor me had dacht ik er over na om een wandeling te gaan maken uit de LP. Maar helaas de bijbel der bijbels onder de reizigers liet me in de steek. Nadat ik een pokke end door een vallei had gereden met een verdomd slechte kiezelweg en veel regen. Bleek dat ik die wandeling helemaal niet kon bereiken met de auto. Zo werd mij verteld door een local. De wandeling die ik wilde doen was te bereiken door 3 dagen te wandelen en of een boot te pakken en de rivier af te varen. Iets waar ik dus geen tijd voor had. Dus dat hele stuk weer terug gereden en een camping opgezocht in whakapapa village. Een van de startpunten van de beroemde Tongariro Crossing. Aangezien het morgen ook nog slecht weer is blijf ik hier drie nachten zodat ik zaterdag hopelijk met mooi weer de wandeling kan maken. Het is hier nu namelijk erg slecht. Ik zit nu midden in de wolken en de regen valt hier met bakken uit de hemel! Het zicht op de weg is hier zo nu en dan 5 meter......dus erg vermakelijk! Maar goed ze hebben internet. Ik heb een dvd speler en nog een boek dus kom de dag en avond wel door. Helaas kan ik hier wederom geen foto's uploaden. Al deze computers zijn afgesloten grrr....maar jullie zijn in ieder geval weer even op de hoogte. Duim maar eventjes mee dat ik weer een beetje mooi weer ga krijgen. Want dit is echt niks....

Alvast bedankt en tot een volgende keer maar weer.....de toedels!!

Reacties

Reacties

Ria en Jan

Hoi Johan. Een geluk heb je : Na regen komt altijd zonneschijn. groetjes.

André en Jolanda

Hey Johan,

Wij zijn hier aan het duimen hoor.... Als je ook even terug duimd voor mooi weer hier (vanochtend sneeuwde het nog) Fijn dat alles verder goed gaat. De tongariro crossing is geweldig, hopen dat je er zaterdag aan toe komt...

Liefs

Yvonne

*duim* *duim* *duim*

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active