Johan-Bakker.reismee.nl

Welcome in the lost world.....

Voordat ik jullie ga vertellen wat ik vandaag heb meegemaakt....eerst een verhaaltje van gisteren!

Aangezien ik moest wachten op mijn lostworld tripje en ik dus een dagje over had besloot ik om een stevige wandeling te maken. Een van de wandelingen uit het grote wandelboek welke Bram mij gegeven heeft *nogmaals bedankt jonge.*

Ik ben 's ochtends vroeg vertrokken en naar een plek gereden waar zelfs de campingeigenaar hier nog nooit van gehoord had. Was maar een 45 minuten rijden van de camping. Kings Forrest! Aldaar zou een prachtige wandeling zijn naar een waterval. Een wandeling van 3 uren...door het bos! Teminste zo stond het beschreven in het boek. Dus ik op weg opzoek naar de wandeling. Voor dat ik er erg in had reed ik op een grintpad wederom naar een niemandsdal. Om me heen een glooiend landschap van heuvels en bos. Op een gegeven moment kwam ik een bordje tegen waar mijn wandeling op stond aangegeven. De auto geparkeerd alles voorbereid en de benenwagen genomen de vallei in! Mijn wandeling ging dwars door het bos langs een rivier. Heuvel op heuvel af....en op een gegeven moment zelfs meerdere malen dwars door de rivier. (stond niet in het boekje bytheway) Maar met mijn survival skills wist ik deze rivier met droge voetjes over te steken *ahum kuch kuch* En al snelhoorde ik het razende geluid van een waterval. Mijn hartslag ging omhoog mijn adrenaline level steeg en ik kreeg dan eindelijk na een uur wandeling het prachtige uitzicht waar ik naar opzoek was....toch?? Bij de splitsing naar de waterval stond een grootbord dat de weg naar de waterval was afgesloten wegens het wegspoelen van het pad. (Dus ik toch eventjes verder kijken dan het bord groot was) En ja inderdaad er was totaal een pad meer....alleen maar afgrond! Daar ging mijn waterval tour. Het pad verder afgewandeld tot dat ik er op een gegeven moment achter kwam dat er geen tekens meer waren welke mij de weg moesten wijzen.....?!! Wederom met mijn survivalskills het bos door gebacherd om vervolgens ergens op een heuvel tot stilstand te komen. In de hoop dat ik vanaf die heuvel overzicht zou krijgen op mijn omgeving......en wat bleek....alles leek op elkaar! Of ik nu naar links of rechts keek...overal waren dezelfde heuvels en het zelfde bos. Fraai....I'm Lost!! Toch het bos maar weer in gegaan en gekeken of ik aan het mos op de bomen kon ontdekken waar het noorden was....bleken de bomen in dat bos volledig onder het mos te zitten! Toen maar besloten om mijn eigen pad te maken...en wonder boven wonder...kwam ik op het echte pad uit! Dus 4 uur later kwam ik weer bij mijn vertrouwde bussie uit :) man wat een prachtige wandeling was dat!

En dan nu waar ik naar uit gekeken had....The lost world!
Vanochtend 10:30 uur vertrokken we met een groep van 7 personen naar een geheime locatie ergens hier in de omgeving! Aldaar kregen we klim uitrusting, een helm, een wetsuit en een stel laarzen uitgereikt. Vervolgens kregen we wat informatie over onze gear en gingen we op pad. We volgden onze guide naar een plek midden in eeen veld omringd door bomen en andere vegetatie. En daar.....daar was de toegang tot: The lost world...man o man wat klinkt dat geweldig..! We liepen naar een platform welke 100 meter boven een grote rotsspleet hing. Aan dit platform hingen 10 touwen. En beneden ons....was mist...mist...misschien noemen ze het ook wel damp! Aan de zijkan kon je de ingang van een grote grot zien. De zonnestralen wisten daar net de bodem van de rotsspleet te raken....het was indrukwekkend en adembenemend gezicht. Een ieder werd aan de touwens vast gekoppeld en na een korte uitleg was het tijd om 100 m via een langzaam glijdend systeem af te sliden naar beneden. Met mijn linkerhand kon ik de snelheid regelen van het abseilen door het touw aan te trekken! En zo gleden we langzaam af naar een mystieke wereld welke je het idee gaf dat de tijd had stil gestaan. Het was alsof we elk moment een dino zouden gaan zien. Langzaam gleden we door de mist naar beneden om vervolgens beneden de grond te raken. Welcome to the Lost world *rilling van spanning* At the bottom..kregen we een overheerlijke lunch uitgereikt waarna we vervolgens op pad gingen de grot in! Op de helm zat een lamp bevestigd en deze was ook hard nodig....aarde donker! (logisch zo diep onder al die aarde) Het werd een tocht vol met klauter werk over rotsen, zwemmen in een ondergrondsstelsel van grotten en rivieren en prachtige gedeeltes met gloeiwormen. We hebben meerdere malen tot bepaalde hoogtes moeten klimmen om ons zelf vervolgens door een rotsspleet te laten vallen in een ondergrondse rivier om vervolgens weer verder te gaan. Watervallen beklommen om gewoon voor de fun er weer af te springen! En toen op een gegeven moment moesten we op onze rug gaan liggen.....lampjes uit......en wat ik toen zag....daar is de efteling of elk ander sprookje niets bij! Het was een sterrenhemel in een grot. Duizenden gloeiwormen verspreid over een grot gigantisch groot....ik heb nog nooit zo iets indrukwekkends gezien! Maar goed aan al dit moois kwam wederom weer een einde. Na 4 uren ondergronds kregen we dan het daglicht weer te zien. Afsluitend een overheerlijke bbq en een dvdtje aangeschaft met de foto's. Waarmee ik binnenkort zal proberen om jullie ook een indruk te geven van dit moois. Maar ik ben van mening dat je dit met eigen ogen moet aanschouwen en af moet zakken in een wereld die verloren is gegaan in tijd!

Johan

Reacties

Reacties

Nellie

Wow, klinkt goed! Ben heel benieuwd naar de foto's, heb echt al een beeld gecreeërd bij al die gloeiwormen. Die koop ik alleen in een zakje bij de Aldi, van die zuren om op de te eten ;)

Gaaf zeg!

Ria en Jan

Hallo Johan. Het wordt toch tijd dat je je weer eens verdiept in de oude bekende sprookjes, voor je weer een wandeling alleen maakt. Want dan had je geweten dat je broodkruimels mee moet nemen om de terug weg te vinden. Maar zoals gewoonlijk bij jou , kwam ook dit keer weer alles op z'n pootjes terecht. Anders hadden we nu het verhaal van de lost world moeten missen. Geloof best dat het heel indrukwekkend moet zijn geweest. We wachten dan ook met spanning op de dag dat de film uitkomt op dvd. ( gemaakt door jou natuurlijk )Want, voor zover als we het nu hebben gelezen , en gezien hebben op de foto's, zijn de avonturen van kuifje ( stripverhaal voor die dit nog niet weten ) er niets bij. Blijf genieten, dan doen wij het na het lezen van het vervolg verhaal, hier. Groetjes van ons beide.

Judith

Super verhaal om te lezen....

x

Bram

Dat grote wandelboek van Bram gaat nog heel erg van pas komen!! Oh en een kompas kan ook van pas komen...... Welke tocht heb jij gedaan?? ook de Abyss?

cya

p.s. ik heb per ongeluk mijn vlucht gemist dus ga dagje later naar huis ..... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active