Johan-Bakker.reismee.nl

Mmmmm waar zal ik eens beginnen!

Dag lieve kijkbuiskijkertjes....(computerscherm

Cool
) hier was ik alweer met een nieuw verhaal!

Ik heb jullie achter gelaten met de info dat ik dolfijnen zou gaan kijken aan de oostkust! En dat heb ik gedaan....ik ben 's ochtends vroeg met een bootje het water op gegaan om dolfijnen te spotten! De vraag van de schipper was dan ook om de dolfijnen of walvissen met hem te spotten! Dus ik met mijn aller scherpste blik voor op de boot....op de uitkijk! En al snel had ik naar mijn idee een walvis gezien. Ik zag in ieder geval om de zoveel tijd iets uit het water om hoog komen en weer verdwijnen. Ik kreeg dan al snel de felicitaties van de schipper dat ik zojuist de enige echte Rocktowhale gespot had. Zeer bijzonder en weinig voorkomende walvis! En inmiddels stond iedereen voor op de punt foto's te nemen van het geen wat ik had aangewezen! Blijkbaar niet door hebbende dat de schipper een grapje had gemaakt en dat ik een rots ontdekt had! Maar toen we dichterbij kwamen was de lol voor vele er al snel af en kreeg ik wat verwijtende blikken naar mij toegeworpen! Tevens zag je dat men snel de foto's ging wissen van de Rocktowhale....uhu! Sunde..

Maar al snel hadden we dolfijnen gevonden. En we waren niet de enige boot die de dolfijnen aan het zoeken waren. Op een gegeven moment waren er 4 boten aan het rond dobberen! Gelukkig waren er genoeg dolfijnen in het water. Helaas mochten we niet zwemmen omdat er babydolfijntjes waren gespot. En zwemmen is dan verboden! Dus maar hopen dat ik nog een keer een kans krijg! Nog een wandeling gemaakt op 1 van de eilanden in Bay of islands om vervolgens weer voet aan wal te zetten. Aangezien het nog vroeg in de middag was besloot ik om te gaan rijden en te kijken hoever ik zou komen naar het noordelijkste puntje! Onderweg prachtige landschappen en stranden gezien! Op een gegeven moment kwam ik in de buurt van Cape Reinga. Dit is zeg maar het noordelijkste puntje van het noordereiland. Ik wist inmiddels dat er een lange weg naar toe ging maar dat deze zo lang was wist ik niet. Aangezien ik er inmiddels aan begonnen was besloot ik om door te zetten en mijn tripje af te maken naar de cape. Jemig de pemig wat een rotweg was dat. Kiezelsteentjes overal! Gehobbel de bobbel man o man! Dit had ik niet voorzien...maarja toch eventjes door zetten! En eindelijk kwam het eindpunt in zicht! Met een overweldigend gevoel van euforie stapte ik uit mijn busje! De frisse wind aan de kust blies een koele maar aangenaam gevoel over mijn lichaam! Vreemd genoeg maakte deze wind een ander geluid dan dat ik tot nu toe gehoord had....het klonk als dit: Pssssssssssssssssssssssssss----ssssssssssssssssss-ssssssssss etc etc etc....En je gelooft het niet maar.....het is waar ik had een lekke band! In the middle of niemandsland kreeg ik een lekke band! Geen bereik, geen huizen niets gewoon helemaal niets. Nouja een aantal campers en mensen die daar voor een wandeling waren. Voordat ik dus kon genieten van mijn wandeling besloot ik om eerst de band maar te verwisselen. Ik had ook er geen idee van hoelang het nog licht zou blijven. Het was inmiddels dan ook 18:00 uur! Toen ik het gereedschap had gevonden en mijn reservewiel koste het mij verdomd veel moeite om die band er af te krijgen. Ik had alles gedaan wat er eigenlijk voor moet zorgen dat de band er gewoon af valt. Dus ik besloot om d eerste beste duitser om hulp te vragen! Deze gaf aan dat de band er gewoon af moest komen zoals alles er nu bij lag! Dus wij met z'n tweeen wrikken duwen en trekken...maar niets gebeurde! De gehele bus ging heen en weer maar niet de band! Aangezien de duitser zijn wandeling wilde maken heb ik hem netjes bedankt en aangegeven dat ik wel een manier zou vinden! Dus na een tijdje geprobeerd te hebben om de band er af te staren...(zonder resultaat bytheway) zag ik dat een gigantische wegwerkzaam maori mannetje zijn busje stopte en voor een slokje water ging. Hem gevraagd of hij verstand had van de nieuw zeelandse voertuigen! Het antwoord: Tuurlijk geen probleem dat heb ik zo gefixt! Maar ook hij kreeg door dat ik alles volgens het boekje had gedaan en dat de band er niet af kwam! En toen besloot hij het op de NZ manier te doen...hij gaf een paar trappen tegen mijn band aan (waardoor de bus bijna omging) en woppa...er zat beweging in! Beide waren we doch zeer verwonderd dat een band zou vast kon zitten! Snel de reserve band er op gezet en nog even genoten van het prachtige uitzicht aldaar! En het was echt prachtig! Aangezien ik me in niemandsland bevond besloot ik om die avond ook maar weer terug te rijden naar de bewoonde wereld! Vond een prachtige camping aan het strand waar ik even genoten heb van een zonsondergang!

De volgende dagmijn band laten maken in een garageom vervolgens verder te touren!Ik besloot om mijnroute aan te passen en de westkust mee te pakken in mijn route. Ergens aan het begin van mijnroute nog een lifter opgepikt, Heins uit Duitsland (de naam uhu). Hem ergens onderweg weer afgezetaangezien hij maar een klein stukje moestmee rijden! Toch een gezellig babbeltje gehad! Daarna kwam ikdoor een bos met geweldige grote bomengenaamd de Kauribomen. Deze bomen kunnen 1000 jaar oud worden! En ze zijn gigantisch. Onderweg bij een van de deze bomen gestopt en even een foto genomen. Tijdens mijn trip door de bergen kwam ik alleen maar van dit soort bomen tegen. Prachtig! De rit vervolgd langs de kust om vervolgens ergens kamp op te slaan! Ik moet jullie de naam schuldig blijven! Ergens deze dag zit ook nog een zwart gat waar ik eventjes vergeten ben wat ik gedaan heb!

Maar in ieder geval na deze dag door gekacheld naar Thames ergens in het Couramanda gebied. Prachtige bosrijke omgeving. Hier de nacht door gebracht om de volgende ochtend een wandeling te gaan maken ergens bij een oude goudmijn...teminste dat dacht ik! Ik heb alles gedaan volgens het boekje maar kon de wandeling niet vinden! Dus maar doorgereden en even een tijdje aan de andere kant van het bos bij het strand gestaan. Ik had gehoopt dat hier wat golven zouden zijn zodat ik misschien een surfboard kon huren om te surfen maar er waren totaal geen golven. Ik besloot om toen maar door te rijden naar Whakatane. Daar een camping opgezocht en een vulkaan tripje naar White Island geboekt voor de volgende dag!

De dag van White Island...man o man...wat was dat geweldig. Na een hobbelig boot tripje (Johannes en Akke ik weet nu een klein beetje wat jullie al die tijd hebben door gestaan) met vele hoge golven en zieke mensen aan boord kwamen we aan bij White Island. Voorzien van een Bob de Bouwer helm, gasmasker en camera werden we in een rubberbootje naar het eiland gebracht! Het eiland is een oude vulkaan waar geen lava te zien is maar voornamelijk gas! En borrelend modder hehe erg indrukwekkend! We kregen een geweldige rondleiding op het eiland om daarna met de boot weer terug te gaan! Dit was echt een geweldige ervaring! Na mijn vulkaan tripje besloot ik om door te rijden naar Rotorua. Daar zit ik op dit moment! Dit is de plek om een spa te bezoeken! Warm water bronnen, geisers, helende modder...noem het maar op het is hier in de natuur! Maar daar ga ik niet aan mee doen. Misschien later deze trip nog. Ik heb vanochtend sinds lange tijd weer eens uit geslapen en een wasje gedraaid. Vanmiddag 16:00 uur wordt ik opgepikt voor een cultuur ervaring met Maori's. Ik laat jullie nog wel weten wat dat allemaal inhield ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

De foto's laten nog eventjes opzich wachten. Dit helaas omdat ik nog geen fatsoenlijke snelle internetcomputer heb gevonden waar ik ook foto's kan uploaden. Deze computer is aardig snel maar hier kan ik niets aansluiten omdat de computer verstopt is! Grrrrr....

Dus voorlopig zullen jullie her even met mijn verhalen moeten doen!

Have fun en de groetjes

Johan

Reacties

Reacties

Ria en Jan

Hallo Johan. Het is misschien niet onverstandig om ergens in een winkel een spuitbus "WB 40" te kopen.
Dit is een kruipolie die tevens een smerende werking heeft.Alles wat vast zit komt los en sloten en andere piepende dingen worden gesmeerd.En voor de prijs hoef je het niet te laten, want hier kost zoiets €3.00.
Maar ja, dat is achteraf. Verder zijn we blij dat alles goed met je gaat en dat je geniet van alles wat groeit en bloeit.En je hoeft nog niet naar de oogarts want niet iedereen spot zomaar een Rocktowhale. Blijf genieten en leuke verhaaltjes schrijven.
De groetjes van ria en mij.

Richt

Damn..

Ik vind het zo gaaf wat je allemaal doet daar!

Vanavond zitten we even bij fem en auke met wat luitjes, dan proosten we weer even op jouw avontuur!

X Richt

Judith

Hey...we bin werom fan Zwitselan. Skien wie geweldig! Ik moets nou fansels efkes byleze, mar mien deja vu gefoel is zeer aanwezig!
Bin beneit wost fan e Maori's fiest. Wy ha t erg leuk foen, mar al commercieel. Hjert derby.

We maile...en geniete!
Oh ja oen t oosten hast in plakje Hahai. Erg mooi, en kest heerlijk wandelje. Jeroen van de Wouw is der forig jier trouwt. Mar lekker geniet noch!

Tut Jud.

jentje

Hast 'm zeker net ien underhald by Sjonnie vd Heide ut de Pein.

klaas

blij te horen dat het goed gaat. vee plezier en tot weerziens

Bram

Hey kerel!!

Bay of Islands vandaag gezien met een cruise! Heel gaaf. Gelukkig hebben mijn banden het wel gehouden naar cape Reinga. Heb je nog sandsurfing gedaan??? Ik zat echt tot op mijn oren onder het zand!!
Ik heb BTW een halve trip naar White Island gedaan..... wij keerden om omdat de golven te hoog waren, dus dan weet je denk ik genoeg!

enjoy, ik heb nog 3 dagen te gaan!

cya

Jelly en Margreet

He bakkertje
Geweldig om je verhalen te lezen. Onze tip: Uitprinten en inbinden!!
Hier gaat alles goed. Een beetje koud op dit moment -3. Eigenlijk geen spannende dingen te melden! We wensen je nog heel veel plezier!

groetjes van Jelly en Margreet

Nellie

Speeltip 16: laat je niet in de kaart kijken. Nu zagen mensen jouw Rocktowhale en kreeg je ook nog boze blikken. Ze moeten dankbaar zijn voor het blije moment, voor die veranderde in teleurstelling ;).

Super zeg, wat een leven Johan.. Enjoy!

Maaike Leppink

Hej leuk om van je te horen! Ik ben idd weer back in Hastings, maar het lijkt me alsnog erg leuk om elkaar te meeten! Over 2 weken (zelfde tijd als jou) ga ik naar het zuidereiland. De bedoeling is om met mijn eigen auto te gaan reizen indien ik samen met een andere meid ga reizen (dit is nog niet helemaal zeker). Maargoed nu heb ik dus een keuze? Of heb je plaats voor 2? We hebben ieder eigen tent!
Hoelang blijf je daar eigenlijk en wat zijn je verdere plannen?

Hierbij mijn telnr. 02102285844
Laat maar even van je horen....wanneer kom je naar Hastings? Maybe dit weekend?

Ik hoor van je...ciaoo groetjes Maaike

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active