Johan-Bakker.reismee.nl

Enter the lost world....

Hey mensen,

Allereerst wederom bedankt voor alle reacties! Leuk leuk leuk...ik zit op dit moment in Waitomo. Maar goed ik zal eerst even een snel verhaaltje doen van mijn Maori Experience!

Ik werd tegen16:00 uur opgepikt van de camping met een bus. Vervolgens werden we naar het Maori dorp gebracht. Daar kregen we een verkorte rondleiding welke mij eerlijk gezegd zwaar tegen viel. Onze guide liet ons een spuitende geiser zien wat erg mooi was om te zien maar voor de rest had ze niet zoveel te vertellen over het park. Gelukkig kwamen we onderweg een andere guide tegen die liet zien hoe de Maori vroeger touw maakten. Dit deden ze van de bladeren van een plant die hier groeit. De vezels daarvan werden in elkaar gedraaid en zo ontstond er een oersterk stukkie touw. Erg leuk om te zien! Daarna mochten we op eigen houtje door een houtbewerkings school. Hier worden leerlingen opgeleid tot maori houtkunstenaars. Prachtige beelden werden hier gevormd. Vervolgens op eigen houtje door de weverij wat dan weer wat minder indrukwekkend was. En toen begon het avond gedeelte...en dat was dan wel weer erg leuk! We werden als groep welkom geheten in de Maori familie. Dit ging allemaal volgens het boekje. Er werd een opperhoofd aangewezen in onze groep. Deze kreeg vervolgens een Maori krijger tegenover zich waarvan hij de vrede's staf moest aannemen. Als dit allemaal goed ging en iedereen werd geaccepteerd mochten we het bezoekershuis in. Daar kregen we een welkoms ritueel en werden we tot familie van de Maori gekroond. Vervolgens verschillende shows....erg gaaf! Na de shows kregen we voedsel wat bereid was op de traditionele manier namelijk boven de warmwaterbronnen aldaar! Jammie...

In de avond gingen we wederom naar de geisers om deze nu te zien spuiten bij nacht! En dat was een indrukwekkend moment. We moesten een lange tijd wachten aangezien hij een beetje verlaat was maar toen hij dan ook eenmaal ging...!! Prachtig!

Gister ben ik dus aangekomen in Waitomo. De plek om gloeiwormen en grotten te bekijken. Tevens de plek om dit te gaan doen: http://www.waitomo.co.nz/ViewServices/ServiceDetails.aspx?ID=6876

Aangezien ik deze tour wilde doen en die al vol zat voor vandaag moest ik wachten tot de 10e. Gister een wandeling gemaakt overdag en 's avonds nog een wandeling met gloeiwormen! Een prachtig gezicht, groen blauwe lichtjes overal op de rotswant! Magisch!! Ik kan het niet anders omschrijven...en het was nog gratis ook (thanks lonley planet) Vandaag een prachtige wandeling gemaakt maar daar vertel ik jullie binnenkort meer over...mijn tijd is nu op!!

Reacties

Reacties

Yvonne

Oooee vandaag ga je the lost world tour dan echt in... ben benieuwd! Klinkt weer fantastisch allemaal! Hier alles prima, heeft Remco z'n nieuws al verteld??

X -Yvonne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active