Johan-Bakker.reismee.nl

Taupo naar Hastings

IK heb jullie achtergelaten in Taupo....en daar heb ik een geweldige tijd gehad! Nouja een geweldige dag dan. Een heerlijke massage met warme steentjes en een fantastisch warm prive bad! Of te wel ik heb me prima vermaakt!

Daarna ben ik door gereden naar Napier. Daar de stad bekeken om vervolgens te eindigen in Hastings. In Hastings ging ik dan eindelijk Maaike ontmoeten. Deze dame had ik al contact mee gehad voor dat ik op reis ging en misschien gaat ze mee naar het zuidereiland. Hastings camping opgezocht en de stad in geweest. 's Avonds biertje gedronken met Maaike en even bijgebabbeld. Kreeg het advies nu ik toch in Hastings was om Cape Kidnappers te bewandelen en nog een geweldig uitzichtspunt te bekijken! Dus dat heb ik gedaan. De dag erop besloot ik om Cape Kidnappers te bewandelen. Ik was even langs het vvv geweest voor de eb en vloed tijden. Helaas kreeg ik toen te horen dat deze dag de wandeling geheel niet mogelijk was. Ondanks dat besloot ik toch even een kijkje te nemen tegen het eind van de middag. En zo begon ik omstreeks 15:45 uur aan een 20 km wandeling! Ik wist dat het pas volledig eb was omstreeks 16:30 uur maar ik had niet verwacht dat hier en daar het water nog redelijk hoog stond. Ondanks dat wist ik het toch te halen naar de big hill met de jan van gent voegeltsjes!! De heuvel beklommen om vervolgens aan de terug weg te beginnen! De terug weg was gemakkelijker aangezien het strand nu makkelijk te bewandelen was. Omstreeks 19:00 uur stond ik weer bij de auto om zo snel mogelijk naar het uitzichtspunt te rijden om van de zonsondergang te genieten. Helaas was er geen zonsondergang maar het uitzicht was toch erg mooi! Nogmaals bedankt voor de tips Maaike!

De dag erop ben ik alleen richting Wellington gereden om aldaar het gratis museum te bekijken. Prachtig met veel info over de Maori cultuur. Tevens mijn bootkaartje geboekt naar het zuidereiland.

Een camping opgezocht in de buurt. TOen ik de camping op kwam rijden kwam ik een oude bekende tegen namelijk een duits meisje welke ik tijdens mijn trip in Waitomo al eerder had ontmoet. Deze dame fietst beide eilanden van NZ rond. En nu kwam ik haar hier op de camping tegen. Bijna onmogelijk. Leuke babbel gehad om vervolgens me bedje in te duiken. De volgende ochtend stond ik om 07:00 uur in de rij voor de boot! Helaas regende het heeeeel hard. Dus mijn tripje naar de andere kant gaf weinig mooie plaatjes. Nog wel dolfijnen langszij gezien! In Picton was het weer niet beter. DUs toen ik aan een prachtige rit begon op de CHarlotte drive had ik inplaats van mooie uitzichten......jawel regen regen en regen. Des ondanks toch genoten van de rit! Kamp op geslagen in Havelock en nu zit ik inmiddels bij het Abel Tasmanpark. Daar ga ik morgen beginnen aan een twee daagse in het park. 1 dag in een kayak en 1 dag terug wandelen! Gaat vast erg goed worden ik ben er klaar voor!!

P.s er staan nieuwe pics online enjoy!