Johan-Bakker.reismee.nl

The countdown...mijn laatste dagen in Australie!

Aan al het moois komt een einde...ik moet zeggen dat hier wel heel snel een einde aangekomen is. Ik heb enorm genoten van Australie. Het is en blijft jammer dat ik een maand heb moeten missen! Ik ben in mijnlaatste drie weken zoveel plekken tegen gekomen waar ik meer tijd had willen door brengen...maar goed ik ben dus aan het einde van mijn trip in Ausi.

Op dit moment zit ik in Melbourne. Ik ben hier gisteren aangekomen na een trip van 18 dagen: Darwin - Melbourne. Ik denk dat we ongeveer 2000 km gereden hebben!

Ik had jullie inmiddels verteld over het eerste gedeelte van de trip. Ik zal nu in het kort vertellen over de rest! Na de drie dagen in de National Parken zijn we richting Alice Springs gegaan. En aangezien de afstanden hier gigantisch zijn hebben veeeeel en dan zeg ik veeel gereden in de bus. Tussen de tripjes door verschillende stops gemaakt om een bushwalk of zwempartij te doen! Met een temperatuur van 35 a 45 graden en een humanity van 95 % heb ik me pakkie warmte wel gehad! Ofcoarse in deze trip heerlijk gezwommen bij de watervallen!

Grappige foto's gemaakt met een zaklamp...en alle hoogtepunten langs de route bezocht! (vergeef me voor het snelle afronden van de trip, tijdsdruk!) Een aantal fixe stormen mee gemaakt. Zo nu en dan regen maar naar mijn in ziens hebben we het aardig getroffen. Vreemde rotsformaties bezocht. En Australie heeft veeel vreemde rotsformaties. Het is echt ongelovelijk! Je kan hier uren rijden over een vlakte en uit het niets (alsof ze groeien) een aantal gigantische keien in het landschap (The devil marbels).

Bekijk de foto's maar om te zien hoe mooi het hier is. Een groot nadeel waren de vliegen.....niet 1 maar honderden. In je oren ogen en mond......verschrikkelijk! Maar gelukkig had ik 1 van de totaal niet goed uitziende vliegen-netje op mijn hoofd! Best buy ever!

In Alice Springs hadden we een dag vrij. Gezellig avondje op stap geweest om ons de volgende dag voor te bereiden op de rest van onze trip. Van de geweldige groep die we hadden bleven er gelukkig nog een groot aantal over! Echt super....van Alice gingen we vervolgens door naar Adelaide. Wederom veel km afgelegd door de woestijn. In deze trip gingen we tevens langs Uluru the big red rock in the center of Australia. Leuk om te zien maar ik vond de Olga's pas echt amazing! De best ever. Vooral the valley of the wind. Net alsof je in de wereld van Jurassic Park stapte...amazing! De topper van deze trip i guess....

Heerlijk buiten geslapen in een Swag...een slaapzak waarin je in elke situatie heerlijk kunt slapen! En de duizenden sterren...waren prachtig! Natwee dagen rond Uluru gespendeerd te hebben zijn we begonnen aan onze trip naar Adelaide. Een bloody long and hot trip..

Meer dan 50 graden in temperatuur toen we aankwamen in Coober Pedy. De plek om opal te vinden. Hier een mijn bezocht en geslapen in een grot. En dus besloten Marty (jongen uit zweden) en ik om 05:00 uur 's ochtends op pad te gaan om te graven naar Opal. Helaas niets gevonden van enige waarde maar wel een leuke ochtend gehad! De rest van de trip besteed aan zitten in de bus...wandelingen (Dutchmanwalk) prachtige uitzichten en foto's shoots op een saltlake!

En zo kwamen we na 14 dagen reizen aan in Adelaide. Waar we 1 dag vrij hadden en besteed hebben op het strand. De meeste mensen van de groep gingen na Adelaide hun eigen weg. Ik bleef over met Caz een meisje uit de UK. Met haar heb ik de trip tot Melbourne afgemaakt 18dagen om precies te zijn. Na Adelaide kregen we de great Ocean road. Eindelijk de oceaan...de golven !! Iets wat ik zeker gemist heb in de Dessert! De great Ocean road was prachtig.

Ik had aan de kust nog wel meer tijd willen door brengen. Maar dit geld ook voor Melbourne. Lijkt me een geweldige stad toe...helaas heb ik geen tijd meer over. Dus een goed excuus om nog eens terug te komen voor de westkust, zuiden en Tasmanie. Ik heb bij de foto's nog geen omschrijving gemaakt. Misschien dat ik dit nog doe en anders moeten jullie wachten tot dat ik weer thuis ben. Ik heb nu namelijk weinig tijd en nog veel te doen voordat ik op de 29ste vlieg naar NZ. Waar ik ga starten in Auckland. En ik heb nog geen idee hoe...!

Bedankt voor alle reacties wederom! @t Ingrid en Klaas: Jullie kennen mij toch wel wat langer dan vandaag......tuurlijk heb ik die rots beklommen ik was als eerst op de top :D tevens een nieuwe sport gevonden. Trailrunning! Geweldig een berg afrennen! :)

Nouja ik laat snel weer wat horen (denk ik) als ik in Nieuw Zeeland ben!