Johan-Bakker.reismee.nl

Van Darwin naar Melbourne!

Eindelijk is mijn trip dan begonnen. Ik heb er lang op moeten wachten...maar ik ben zo blij dat ik weer kan rond hoppen in dit prachtige land. Ik ben nu inmiddels in Alice Springs waar ik vandaag een(1) dagje vrij heb om vervolgens door te reizen naar Adelaide- Melbourne.

Maar goed ik zal maar beginnen met Kakadu National Park. We zijn begonnen met een drie daagse door Kakadu en Litchfield National Park. In een(1) woord geweldig. Onze trip werd enigzins aangepast vanwege de regenval. Veel wegen waren afgesloten door overstromingen. Maar ondanks dat wist onze gids ons toch naar prachtige plekjes te brengen.

De eerste dag bestond voornamelijk uit zwemmen in zo genoemde waterpools! Simpel omschreven...een waterval met aan het einde van de waterval een zwemgedeelte. En dat midden in de natuur. Geweldig. Helaas kon ik de eerste twee dagen nog niet deelnemen aan de zwempartijen aangezien ik dat niet helemaal aandurfde met mijn voet. Maar toen de korst er eenmaal af was......heeerlijk om weer in het water te springen en te genieten. Vooral als je in een prachtige omgeving bent als daar.

Aangezien ik dag 2 nog niet kon deelnemen aan de zwempartijen kreeg ik een alternatief aangeboden om even een wandeling te maken door the Bush. Iets wat ik natuurlijk met beide handenheb aangenomen! Dus daar ging ik alleen de bush in opzoek naar (wat de gids zei) het geweldige uitkijkpunt op de berg. Al lopend kwam ik er al snel achter dat het pad wat de gids mij gewezen had helemaal niet naar de berg ging....maar juist dieper de Bush in! Dus besloot ik om maar terug te gaan en de groep op te zoeken. Op dat moment zag ik dat een(1) van mijn veters los zat. Dus ik door de knieen om de veter vast te maken. Terwijl ik daar druk mee bezig was hoorde ik een geluid op mij afkomen. Het klonk als of er een paard op mij af kwam galloperen. Daarbij was het gras der mate hoog dat ik niet kon zien wat er nou daadwerkelijk op mij af kwam. Toen ik besloot om op te staan zag ik iets zwart op mij afkomen...toen ik nog eens keek zag ik dat het een wild varken was.Geheel zwart met een woeste kop! Ik zag tevens dat daar achter een miniatuur versie liep. Mogelijk een jong. In een splitsecond voelde ik mijn hartslag omhoog gaan...wetende dat deze beestjes alles behalve vriendelijk kunnen zijn. Ook wetende dat deze beestjes rare slachttanden hebben en een pijnlijke beet kunnen geven...! Maar daarnaast wil je als ramptoerist natuurlijk ook een foto hebben van deze geweldige ervaring. En dan moet je keuze's maken....A: een plan maken hoe je het gevaar kan ontwijken en een foto kan nemen....of B: RENNEN!! Terwijl ik dus nog bezig was om mijn plan uit te vogelen....zag ik dat het varkentje mij inmiddels ook gezien had. Bij het zien van mij op zijn pad besloot hij of zij eieren voor zijn geld te kiezen en ongeveer 2,5 meter voor mij de bush in te duiken! Dus ik alsnog proberen om mijn camera te pakken.....en finaly toen ik mijn camera had....en een foto nam bleek de camera nog op nachtstand te staan!!! En daarna was het varkentje verdwenen...maar goed dit was weer een geweldige ervaring! Vervolgens mijn weg terug gevonden naar de rest! De guide bedankt voor het niet vertellen van de wilde varkentjes in de natuur hier!

We hebben drie dagen gekampeerd in Kakadu en Litchfield. Een geweldige ervaring met een geweldige groep. Veel watervallen gezien...heerlijk gezwommen en veel geleerd over de cultuur hier. Vooral de waanzinnige uitzichtspunten hier zijn geweldig. Het is magical....betoverend. De rotstekeningen van de Abor zijn een verhaal opzich en geven je kijk op hoe hun leven was vroeger. Daarnaast blijven de Dreamstories me enorm boeien.
We hebben bij een rots genaamd de Castle nog een klim gemaakt aka Freestyle. Dus zonder touwen boel door een rotsspleet je zelf omhoog zien te werken om vervolgens de top te bereiken. Uit eindelijk wisten 5 mensen dit voor elkaar te krijgen! Super....

Maar jullie zullen het nu even moeten doen met dit verhaal want er staan mensen op mij te wachten hier....ik zal zien dat ik vanavond nog wat foto's etc online kan krijgen met misschien nog een extra verhaaltje erbij!

Ik vermaak me dus prima....

Reacties

Reacties

henkjan

ha kerel,

prachtig dat je je super vermaakt daaro. de voet is dus zo goed als genezen inmiddels?keep up the stories!

have a nice one!

Jacobien

Leuk weer wat van je te horen en mooi dat het met je voet nu weer zo goed gaat!
Veel plezier daar!

Ria en Jan

Hallo Johan.Je heb er weer een mooi verhaal van gemaakt. Maar voor de volgende keer, neem broodkruimeltjes mee, kun je in ieder geval de weg weer terug vinden,. Ala kleinduimpje.Hoorde trouwens een leuk verhaaltje.Ga niet plassen als je in die wateren zwemt, want dan komt er een klein wormpje de grote man binnen zwemmen.En worden je pa en ma geen opa en oma. Nou we wachten weer op het vervolg.Veel plezier.Groetjes ria en jan

ingrid

en ben jij dan 1 van die 5 mensen???

Klaas

@Ingrid: Nee, want dan had ie dat wel vol trots gemeld natuurlijk. ;)

Goed te lezen dat je in ieder geval weer mobiel bent maatje, dat zitten begint op een gegeven moment ook te vervelen kan ik me voorstellen!
Keep up the stories, en kom maar op met die foto's! :)

jan jentje

Eh, Jan en Ria even voor jullie. Ik heb het allemaal gezien en ik denk dat als Johan iets te hard zwemt, het geheel anders om betreft. Dan worden de vader en de moeder van het wormpje niet meer opa en oma.
Trouwens Pumba is ook al in gemeente Gaasterlan-Sleat gesignaleerd Johan. Dat beest was nog aan het rennen, wat heb je in godsnaam met hem gedaan. Kon trouwens ook dat hangbuikzwijn van de kinderboerderij zijn geweest. In iedergeval mijn hart sloeg ook een keer over dus ik begrijp wat je in de jungle hebt meegmaakt. Ik heb de situatie al even doorgegeven aan onze wijkagent Bareld......hij heeft namelijk een licence to kill, weet je wel. In iedergeval ben ik blij dat dien fuot weer in orde is jonkje, don kest der wer lekker oan de bak. Hasta la Vista, see you mate.

Wessel en Jantsje

De CD-roms zijn goed aangekomen en alles werkt. Nog veel plezier gewenst voor de laatste dagen in Australie!

Jos Hartwig

Prachtige verhalen van jou. Ik lees ze met spanning. Ook de foto's zijn geweldig. Ik hoop dat je de laatste periode van je reis nog heel veel plezier hebt en deze belevenissen jou je hele leven zullen bij blijven. Groet van Jos Hartwig uit het koude Sneek.

Grytsje

Wat een geweldig mooie foto's. Wil wel geloven dat je het jammer vind dat je nu verder moet.
Veel plezier nog met het laatste deel van je reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active