Johan-Bakker.reismee.nl

Darwin...

Even snel tijd gevonden voor een paar dure internetseconden....maaaarrrr

Cool
ik ben veilig en wel in Darwin! Tijdsverschil met NL: 8,5 uur!

Het is hier nog warmer dan in Cairns. Nouja de temperatuur misschien niet maar luchtvochtigheid hiero maakt het erg benauwd. We zitten hier nu midden in het regenseisoen maar ik heb nog geen drupje regen gehad. Wat volgens de mevrouw van mijn hostel ook wel klopte...want de aankomenden dagen gaat regenen! En niet zo'n klein beetje ook!

En wie is er dan net begonnen met de tour...juist ja c' moi! Nu is opzich de regen niet zo erg...maar het brengt zoveel nadelen met zich mee! Mijn voet mag koste wat kost niet nat worden en ik heb begrepen dat als de regen extreem is dat meer als de helft van de natural parken gesloten zijn! Of in ieder geval gedeeltes ervan! We gaan het mee maken....morgen vroeg vertrek ik omstreeks 06:30 uur! Ik ga dan in drie dagen door Litchfield en Kakadu National park. Om na drie dagen voor een avondje weer terug te keren naar Darwin en dan vervolgens de rest van de trip te ondernemen!

Gister en vandaag heb ik Darwin even bekeken. Na het zien van de film Australia was ik wel erg benieuwd of er ook maar iets aanwezig was wat men in de film ook liet zien! En het antwoord is: Niets....maar dan ook niets lijkt op het geen van de film! En dan heb ik het alleen over het stukje Darwin. Ik ben er van overtuigd dat de meeste filmbeelden wel uit Australie komen! Het is helaas jammer dat ik dus nu geen Darwin zie zoals ik het me had ingebeeld! Darwin is slechts een gewone stad net als alle anderen. Eris hier dus geen lange....mmm ik mag niet liegen, er is hier wel een lange steiger welke het water in gaat! Alleen dezesteiger heeft nog nooitals brug gediend voor de Cattle om op een schip te komen. Deze steiger wordt gebruikt omaardgas naar de boten te vervoeren!Nog nooit heeft eenkoe hier doorDarwin over een steiger gelopen op naar een boot...teminste dat is mij verteld! Buiten dit om heeft deze stad nog wel een stukje geschiedenis! In de film is te zien dat de Japan de boel plat bombardeerd en dat is in het echie ook gebeurd! Maar ik zal jullie niet vervelen met geschiedenisles...alles is terug te vinden online! Vandaag heb ik een fiets gehuurd en ben ik een stuk van de kustlijn af gefietst met onderweg veel stoppunten en historie. Erg fijn om weer eens op het fietsje te zitten! Ook beter voor mijn voetje...dus dit was een geslaagd dagje!

Foto's blijf ik jullie schuldig...en tot over misschien een aantal dagen en anders denk ik een weekje of twee...Groetjes

Reacties

Reacties

Klaas

Dus, de moesson begint daar al vroeg? :D Jammer van je pootje nog steeds, hoe lang moet je daar nu nog zo mee rondlopen?
Naja, het weer is iig al heerlijk, hier is het op sommige plekken tegen de -20 's nachts! :S Have fun maatje!

André en Jolanda

Hey Johan,

Veel plezier in die parken, hopen dat het een beetje droog blijft... En heel veel plezier op je trip naar Melbourne, lekker genieten van alles!!!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active