Johan-Bakker.reismee.nl

Even een kleine update.......

Hey mensen het is alweer een aantal dagen geleden dat ik wat geschreven heb! Maar hier is dan weer een nieuw verhaaltje....

Voor iedereen: Nog een gelukkig nieuw jaar, dat 2009 maar een topper mag worden voor jullie allemaal! Daarnaast wil ik jullie bedanken voor alle berichtjes die ik heb gehad!

Ik had dit verhaaltje al ingetypt maar toen was de computer zo vriendelijk om zich zelf uit te schakelen dus jullie zullen het moeten doen met een versie die minder uitgebreid is en daarnaast vast niet zo spannend dan de vorige! Aangezien daar al veel tijd in zat...Maar goed...oud en nieuw was vreemd dit jaar. Het was geen Sydney en ook geen Outback maar gewoon Cairns.

Oud en nieuw is hier totaal anders. Geen vuurwerk overdag op straat....'s avonds twee grote vuurwerkshows waarvan een(1) om 21:00 uur en ofcoarse om 24:00 uur de ander. De eerste is voor familie's met kids etc. Erg handig bedacht want daarna kunnen de kids op bed! Dus ik lag na 21:00 uur op bed zullen de bij de handjes onder de lezers nu wel denken

Tongue out

Ik wilde het wel maar besloot toch om gezellig met vele andere het oude jaar maar uit te zitten. Tegen 24:00 uur richting de haven gegaan voor de tweede vuurwerk show van deze avond. Helaas werd er niet afgeteld maar tegen 24:00 uur was er ineens vuurwerk en woppa 2009 was begonnen! Er werden handjes geschud en werd geknuffeld maar er werd niet drie zoenen gegeven. Nadat ik hier bijna op een ongelukkige manier was achter gekomen heb ik maar meegedaan met he knuffelen. Erg vreemd doe mij maar gewoon drie dikke pakkerds oppe wang! Vervolgens nog eventjes op stap geweest...om de avond goed af te sluiten!

Nieuw Jaar vieren met mensen van verschillende nationaliteiten is leuk en zeker zeer anders dan thuis....opzich wel voor herhaling vatbaar. Helemaal met dit weer :)

02 / 01 / 09

Ik had nog een aantale opendate tickets voor een aantal tours hier in de omgeving van Cairns. Vanwege mijn voet kon ik deze niet doen en aangezien ik ook geen geld terug kon krijgen besloot ik om er nu maar een gokje op te wagen. Op 03 / 01 ben ik met de boot naar Fitzroy Island gegaan. Een eilandje voor de kust van Cairns. Zeer de moeite waard, helemaal als je van watersport houdt. Helaas niet voor mij weggelegd dus moest ik het doen met twee stevige wandelingen in de brandende zon! Ook leuk :) Vervolgens maar een speedboat teruggenomen om enigzins verkoeling te krijgen! Dat was Fitzroy ;)

03 / 01 / 09

Cape tribulation...daar waar het allemaal om draait hier in Cairns.
De enigste plek op deze wereldbol waar twee World Heritage elkaar ontmoeten! De Wet tropics and the Great Barrier Reef. En dat moest ik dus ook mee maken! 'S ochtends werd ik met de bus opgepikt en reden we af naar Port Douglas. Van Port Douglas gingen we naar Mossman Gorge midden in de rainforrest. Hier deden we een wandeling door de rainforrest en kregen we uitleg over een aantal planten in de forrest. Waarvan een Wait-a-While, or Lawyer Vine heet. Deze plant is bijna gelijk aan kleefkruid in NL maar dan iets sterker. Dus als je vast zit is het heel simpel: Wait a while...;)

Daarna kregen we de kans om te gaan zwemmen in een rivier! Helaas pinnekaas uitgesloten voor mij maar met toch nog wel een beetje vermaakt! Na dit tripje hadden we een lunch mogelijkheid. Vanaf de lunch gingen we naar de Daintree River voor een wildlife cruise opzoek naar Crocs. Was een leuke tocht maar helaas geen crocs..nouja 1 croc waarvan we alleen de staart konden bekijken! En dit was een kleintje...! Nog wat andere gekke beestjes gezien maar weinig bijzonders! Na ons boottochtje gingen we de rivier over op weg naar Cape tribulation. In Cape tribulation bleef eigenlijks de hele bus 1 nacht slapen behalve ik. Ik kreeg dus een uurtje de tijd om een wandeling te gaan maken. In dit uurtje door the Rainforrest gesjeest op naar het strand om de ontmoeting van Great Barrier Reef en Rainforrest te kunnen bekijken! Moet je gezien hebben en kan dus weggestreept worden!

Vervolgens in de bus weer terug op naar Cairns. Onderweg vele mooie uitzichtspunten bekeken en gekke beestjes gezien. Dit tochtje was wel de moeite waard!

Check de foto's...!

Dan een update die voor mij veel betekend: IK MAG WEER GAAN REIZEN! Moet nog wel rekening houden met mijn voet en de wonden schoon houden maar ik hoef geen ziekenhuis bezoekjes meer te doen. Ik mag nog niet zwemmen maar dat komt vanzelf weer. Mijn vertrek naar Darwin is 07 / 01 / 09 by plane. Ik heb mijn trip door the outback ingeboekt op 09 / 01 / 2009. Ik begin dan in Darwin en eindig mijn trip in Melbourne! Dit stukje ga ik even in 18 dagen doen met onderweg veel woestijn, reizen, wandelen, kamperen en veel mooie dingen zien! Is datgoed nieuws ore what!!!Nu hopen dat het weer mee zit want ik heb inmiddels iets meegekregen in Cairns van het regenseizoen en de Showers. En de regenval (Showers) zijn enorm............

Ow en als ik in the Outback zit...dan zit het er dik in dat deze site even geen updates krijgt! Weinig internet of bereik daar in de woestijn! En als het er wel is...weinig tijd! Maar berichtjes blijven welkom hoor...

Groetjes Johan

Reacties

Reacties

Tineke

Ha die Johan! Jij ook een GEZOND 2009 toegewenst. Nog heel veel plezier van Cairns tot Melbourne!
Je schrijft, ook al is t de herhaling, best onderhoudend hoor!

Yvonne

Happy New Year nog Johan!! Have fun!!

Ria en Jan

Hallo Johan. Zo, eindelijk weer een verhaal.Was al bang dat je met vakantie was of iets dergelijks.Zit / zat je met je voet, dus alle tijd, maar geen verhaal.Weet je wel hoelang een weekend duurd zonder je favoriete vervolg verhaal. Maar nu even terug naar het laatste verhaal. Jammer dat je vergeten was om geregeld je verhaal op te slaan. Duurd maar een paar seconden.Al hoe wel, dit verhaal mag er ook zijn.En ook deze keer weer prachtige foto's. Kan haast niet wachten tot het boek wordt verfilmt en in de bioscoop komt.Heb begrepen, dat er nu een wat langere pause gaat komen i.v.m. de tocht die je gaat maken door de outback ( woestijn)Doe voorzichtig en kom met spannende verhalen terug op het net.Groetjes van ria en mij. jan

ingrid

hey topper..

goed om te horen dat je weer mag reizen...geniet er weer lekker van!!ook nog de besten wensen voor 2009 natuurlijk!!!

Fronie

Hey!!

Bliuwt leuk om dyn ferhalen te lésen!
Sneue bak fan dyn voet fansels, mar moai dast no wer reizigje kinst! Foar dij ek in super 2009!!
Geniet ervan..tis hjir kâld waar brrr niks oan!!

Groetjes Fronie

libbe

alvast veel plezier in de ouback ;)

femmigje

Heej Johan!

Wat mooi man dat je weer mag reizen!!
Heel veel plz!!

kusje

Feia en Nico

Je zult wel denken wie zijn dit, ben een nicht van je vader en heb dit e-mail adres van je oom Jan gekregen.Geniet van je verslag en je mooie foto's.
Wens je nog veel vakantie plezier, en ga zo door met je verslag en foto.
Groetjes Feia & nico.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active