Johan-Bakker.reismee.nl

On the first day of Christmas...

Het is alweer een tijdje geleden *ahum*

Maar hier even een kerst en gezondheidsupdate:

Op kerstavond ben ik gezellig met een aantal oude bekenden uit eten geweest. Deze oude bekenden waren mensen waar ik onder andere mijn surfcamp mee had gedaan! Leuk om zo alle verhalen weer even op te halen en alles te vergelijken met elkaar! Was een leuk etentje al zeg ik het zelf...

1e Kerstdag:

In mijn hostel was er een kerstlunch geregeld. Voor 20 dollar (10 euro) kon je onbeperkt eten...en man wat voor eten. Ze hadden een ruime keuze uit zeevoedsel, salades, groentes en warme gerechten waaronder gevulde kalkoen! Dus mijn 1e kerstdag heb ik gezellig in mijn hostel door gebracht. Santa kwam zelfs nog even langs om pakjes uit te delen aan iedereen die aanwezig was. Zo kreeg iedereen verschillende dingen. Ik kreeg een t-shirt, snoepgoed en een condoom. (dit laatste item kreeg iedereen, ik weet niet precies wat Santa zijn bedoelingen waren maar goed..)

2e Kerstdag:

Owyeah deze dag ben ik toch heel anders door gekomen dan dat ik thuis zou doen. Aangezien ik een gehele tijd met mijn voet omhoog had gezeten en er een kans bestaat dat ik niet veel meer ga zien van de omgeving van Cairns, besloot ik om mezelf eens te verwennen. Ik had een week eerder gezien dat ze hier Helicoptervluchten hebben over het regenwoud en the Great Barrier Reef. Helaas moest je met twee mensen aanmelden voor de vlucht die ik wilde doen. Aangezien ik alleen was en niemand anders in mijn hostel geld over had voor een helicoptervlucht, leek het in eerste instantie niet door te gaan. Maar het bedrijf beloofde mij dat ze een telefoontje zouden doen als iemand zich aanmelde en er een plekje vrij zou zijn. Dus de woensdags kreeg ik dat beloofde telefoontje. Ik kon op tweede kerstdag gezellig mee met een helicoptervlucht!

Dus 's ochtends zat ik er geheel klaar voor. Eindelijk iets anders dan het ziekenhuis of mijn Hostel. Eindelijk de omgeving eens bekijken. Ik werd opgehaald door een superdeluxe 4wheeldrive. Deze bracht mij naar het vliegveld waar ik een korte briefing kreeg. Met mij gingen nog twee meisjes in de Helicopter. Deze hadden als kerstgift dit van hun ouders gekregen! En aangezien beide zusjes eenspliksplinter nieuwe spiegelreflex met grote lens bij zich droegen had ik ongeveer een idee uit wat voor milieu ze kwamen hehe...geld was geen probleem! En zo waren ze ook aan het praten tegen mij. Maar dat mocht de pret niet drukken want hun besloten om samen achter in de helicopter plaats te nemen. Dit betekende dat ik dus voorin naast de piloot mocht plaats nemen! Owyeah...

Nadat alle checks gedaan waren stegen we op. Dit was mijn eerst keer in een helicopter maar man wat een goed gevoel! We gingen aller eerst naar het regenwoud om daar een rondje te maken en vervolgens via de kustlijn naar the great Barrier te gaan. Prachtig uitzicht, prachtig blauw water, prachtig zicht op het reef en tevens kregen we nog een extratje bij de vlucht. Een korte landing op een wit zand eilandje in het midden van the Reef. Geweldige ervaring!
De vlucht was perfect en zeker elke dollar waard! Ik heb me uitstekend vermaakt. Om jullie ook een beetje het gevoel te geven heb ik een aantal filmpjes gemaakt en foto's check het video gedeelte op mijn site voor de filmpjes...en de foto's mag inmiddels bekend zijn. Ik heb veel foto's van het begin van mijn trip van de site gehaald om ruimte te maken.

En dan nu een kleine ziekenhuisupdate: Na vele ellendige bezoekjes aan het ziekenhuis begint er eindelijk een lichtpuntje aan te komen. De wonden zijn bijna oppervlakkig te noemen en dat is goed...erg goed! De dokter schatte in dat ik voor oud en nieuw oppervlakkige wonden had en dat mijn helingsproces in een versnelling zou gaan. (oppervlakkig is eigenlijks een soort schaafwond) Dus dit betekend dat zoals het nu lijkt ik rond de 7e januari makkelijk kan vertrekken richting Darwin. Dan kan ik dus mijn trip Darwin Melbourne nog gewoon maken en heb ik nog een aantal extra dagen die ik langs de route kan invullen of in Melbourne! Woehoeoe...maar goed eerst nog even volhouden tot de 7e en hopen dat het ook goed blijft gaan...!

Inmiddels is volgens mijde regenseson hier ook begonnen want het komt hier nu met bakken uit de hemel! Een witte waas van water...

Bij deze wil ik trouwens iedereen ook bedanken voor de kerstwensen, berichtjes, reacties en mailtjes! Thanks...!

En nu snel de foto's en filmpjes checken (ps de filmpjes zijn niet compleet ivm uploadsnelheid ruimte etc)

Reacties

Reacties

Ria en jan

Hallo Johan. Ben blij dat het nu echt beter gaat met je voet. Nog een geluk dat je twee blaaskaken mee had op je vlucht in de helicopter. Want voorin heb je toch wel het beste uitzicht.Het zijn mooie foto's en video opnamen geworden. P.S.Hadden die lui daar nou echt niet in de gaten dat je last had van je voet en dat je geen verband om je vinger had waar een beschermhoesje omheen moest. En voor de laatste dagen daar weet je vast ook wel een oplossing te vinden om de tijd door te komen.
Groetjes van ria en mij. ( jan )

Klaas

Jammer dat je voet je wat beperkt maar die choppervlucht is wel erg cool hoor!! :) Filmpje zag er sweet uit!!
Tot later maatje!

André en Jolanda

Hey Johan,

Fijn om te lezen dat het nieuwe jaar toch goed gaat beginnen... 7 januari dus weer lekker op pad!!! Dan nog maar een helikoptervlucht om de tijd te doden... Geld moet rollen, toch?? Alvast een goed uiteinde en we mailen...

Liefs

Margreet Bleomhof

He Bakkertje,
We zitten in de nachtdienst. (Theo, Cor, Metinne, Jan Smit, Harold, Tjitte) Het is hier erg koud en vrij rustig in de stad. Misschien stilte voor de storm....
Heb gelezen dat je de kerstdagen goed door gekomen bent. Ik hoop dat je in het nieuwe jaar genoeg hersteld bent van je "schotwond"
Hele goede jaarwisseling en maak er nog een mooie reis van!!!

groetjes Margreet

els

Super hoor zo'n helicoptervlucht! Je moet er toch wat van maken ondanks alle pech. Fijn dat je binnekort weer mag reizen, kan me helemaal voorstellen dat je daar nu zo onderhand wel aan toe bent aangezien je daarvoor naar de andere kant van de wereld bent gekomen! Ik zal voor je duimen :)
En ik ga wel degelijk naar NZ, ik vertrek over 1,5 week voor 6 weken naar NZ!! Heb er echt zin in!
XX

Jolanda ten Hoeve

Hey Johan
Gave foto's en het ziet er uit alsof het heel gezellig is daar met al die jongeren. Balen van je voet(ziet er ook niet uit!!)MAAR nog ff doorzetten en dan kun je weer verder!Happy new year alvast.
veel reisplezier verder.

Groeten Jo

Sibbele

Hoi Johan,

Toch even een keer jou opzoeken, en blijkt gevonden. Die tenen van jou zijn inmiddels van het prikbord gehaald. Eh, blij voor jou dat het nu echt beter lijkt te worden.
Goede jaarwisseling gewenst, je bent wat eerder als wij hier. En, een heel goede verdere reis gewenst. Ik kom vast nog een keer foto`s kijken, mooi hoor.

Groetnis, Sibbele.

Bas

Hee Bakkertje,

heb wel door dat jij je wel vermaakt daar op dat eiland! Begreep ook dat je voet nu de goeie kant op gaat. Scheelt dat ik geen zwakke maag heb. Ik neem aan dat je het nieuwjaar knallend en bruizend in gaat. Je bent tenslotte één van de eerste wereldbewoners die um viert haha... Complimenten over je site en de verhalen trouwens!!!
Alvast de beste wensen en een "gezond" gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit de Jouwer!

Jan en Ria

Johan bij jou is het nieuwe jaar begonnen.
Dus : Johan de aller beste wensen voor een gezond en liefde vol 2009.
Groetjes van Ria en mij. Jan

Willy

Hé Johan,
Allereerst nog de beste wensen voor 2009 en verder hopen dat je pootje snel heelt, zodat je verder kunt reizen op de manier die je voor ogen had.
Groeten vanuit Joure; Willy B

Roald

Hey Johan,

Je begrijpt dat je die condoom om jouw gewonde voet moet doen, maar dat begrijpt een ieder.
De beste wensen voor 2009 en dat je nog vele mooie ervaringen mag opdoen.

Groet, Roald

Eric

Hey kerel,

Een goed en gezond 2009 toegewenst!!
Jammer van je voet, dat deze maar snel weer de oude mag zijn...

greetz Eric

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active