Johan-Bakker.reismee.nl

Mission Beach...

Hi Boys und Girls.

Mijn volgende uitstapje na Magnetic was Mission Beach....walhala voor Skydiving en wild water rafting. Aangezien ik maar 1 dag had moest ik een keuze maken.

Mijn keuze ging uit naar de Wild Water Rafting op the Tully River....and man wat was dat een geweldige ervaring. Allereerst was ik erg lucky met de prijs die ik betaalde. Ik deed namelijk de extreem version en ik betaalde dezelfde prijs als de mensen van de normale version. Wat wil je nog meer...!

Extreem hield eigenlijks in dat je met 4 boten als eerste op de rivier aanwezig was. Je ging vaker uit de boot om leuke dingen te doen en hoefde nergens voor te wachten.

We werden opgepikt bij ons Hostel. In de bus kregen we een kleine briefing. Nadat we ons hadden ingeschreven gingen we de bergen in om ergens bij het hoogste punt van de rivier te stoppen. Daar moesten we een helm en reddingsvest aanmeten en werden de boten ingedeeld! Wild water rafting wordt ingedeeld in de volgende gradatie's:

The rivers of the area are graded using an international system which gives a grading from 1 to 6.

Grade 1: Simple easy rapids

Grade 2: Simple technical rapids with a need to maneuver raft.

Grade 3: Moderate rapids with the need to hold on at times and maintain control of rafts.

Grade 4: Moderate technical rapids with the need to hold on at times, and definite continuous need to maneuver rafts. Exciting rafting.

Grade 5: Heavy, difficult rapids. Essential to maintain control. Steep gradient.

Grade 6: Extremely difficult rapids. Necessary to be in control but rarely possible. Dangerous rafting.

Wij hadden graad 4 a 5. Dus perfect!

Nadat de boten waren ingedeeld en we goed en wel in de boot zaten kregen we instructies over de verschillende zit houdingen in de boot en de commando's die we moesten opvolgen.

En toen was het op naar de eerste stroomversnelling en een goeie hap met water hehe...echt geweldig hoe de boot de rivier afknalde....de dieptes in en meegesleurd door de versnellingen!

Onderweg kregen we informatie over de omgeving en over de rivier. Op een gegeven moment mochten we uit ons bootje stappen en ervaren hoe het is om mee gesleurd te worden door de rivier! Zeer cool. We kregen de mogelijkheid om van een enorme rots af te springen in de rivier. Daarnaast was er op een gegeven moment een waterval naar beneden waar wij als Extreem zonder boot vanaf gingen. Deze waterval zorgde er voor dat je meegesleurd werd en dat je diep het water ingeduwd werd door de kracht van de stroming. Voor sommige een slechte ervaring aangezien ze vergaten waren om adem te halen op het moment dat ze het water in werden gelanceerd! Maar anyway ik vondt het een zeer leuke dag en in New Sealand gaan we dit zeker nog een keer over doen!

Een paar foto's geupload! Heb er nog veel meer maar kost wat tijd om die dingen uit Adobe te halen...dus dat doen we thuis wel eventjes :)

Na mission beach ging ik opweg naar Cairns...10-12-2008

Dit was mijn laatste reisdag met de OZ experience. Dit beloofde voor de avond een gezellig etentje en voor de middag een bezoekje aan een heuze Crocodilefarm. In deze farm kregen we de mogelijkheid om een krokodil vast te houden. Een dingopup op de arm te nemen, Lorre op mijn schouder en een stekelig reptiel op mijn borstkast. Daarnaast kregen we diverse shows met krokodillen waarbij ze ons uitleg gaven over de verschillende soorten, hun kracht etc en geschiedenis. Zeer indrukwekkend. Wat een machtige oerbeesten...na dit bezoekje gingen we op naar Cairns..waar ik helaas het etentje niet mee kon maken aangezien ik de rest van mijn avond besteed heb in het Ziekenhuis! De rest mag bekend wezen...

Enjoy de pictures...groetjes J.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active