Johan-Bakker.reismee.nl

Magnetic Island...

Bij deze het verhaal van Maggie Island...

Magnetic Island dankt zijn naam aan jawel Kapitein Cook (goed gezien de vorige keer Klaas)
Toen Cook langs de eilanden voer met zijn schuitje zag hij dat zijn compas vreemd begon te doen toen hij dichter bij een(1) van de eilanden kwam. Als verklaring ging hij er vanuit dat dit eiland een soort magnetisch veld had wat er voor zorgde dat zijn compas in de war raakte. Men heeft het eiland meerdere malen onderzocht en moest constateren dat er niets magnetisch aan het eiland was. Magnetic Island is voornamelijk voor tourisme. Het eiland is voor een groot deel Natural Park. Tevens is dit het eiland waar je de koala's met gemak zou kunnen zien in het wild. Dat moeten we mee maken natuurlijk.

Allereerst maar even een grappig verhaal over het feit dat ik bijna niet naar Magnetic was gegaan. Ik was namelijk een avondje wezen stappen (1 van de weinige) en jawel ik was door mijn wekker heen geslapen. Mijn bus ging om 08:00 uur in de ochtend en ik werd om 07:50 uur wakker. Toen moest ik mijn tas nog pakken, bed afruimen, uitchecken en vervolgens geheel Arlie Beach door rennen om op tijd te komen voor de bus. Gelukkig belde 1 van mijn bus genootjes dat ik moest opschieten want de bus stond op het punt om weg te gaan! Hierdoor kreeg ik 5 minuten extra tijd en gelukkig was ik op tijd. Bleek toen ik aan kwam hobbelen dat er nog een meisje was die net haar tas achterin de kar deed. Dus zo laat was ik dan ook alweer niet! Maar goed op weg naar Magnetic Island. We moesten een verry nemen om op Magnetic te geraken.

Daarna een bus naar ons Hostel. Het eiland is niet dermate groot maar de bus nam toch enigzins de tijd om ons naar Base hostel te brengen. Base is een hostel gelegen aan de zee. Prachtig al zeg ik het zelf. Wat wil je nog meer wakker worden, je deur van je kamer openen en als eerst de zee tegemoet zien! De eerste dag gelijk de beroemde FortsWalk gedaan. Dit is een wandeling door Natural park met de meeste kans op het zien van Koala's. Daarnaast is dit een wandeling met een stukje geschiedenis van Magnetic. Op deze wandeling kom je namelijk oude bunker gedeeltes tegen welke je een prachtig uitzicht geven over de kust! Op de top van de wandeling vindt je tevens nog een uitkijkpost met een super uitzicht. Ik deed de wandeling met Suzanne, Rob en Sam. Tevens waren er nog twee andere meisjes met ons mee wat weer scheelde in de kosten voor de taxi. Een met het geluk dat we een goede KoalaSpotster in ons midden hadden zagen we al snel Koala's: Nog bedankt he Suus!!

Echt prachtig om deze donzige beertjes in the wildlife te zien! Tevens nog twee jonkies gezien. Wat wil je nog meer voor een eerste dag op Maggie.

De tweede dag waren mijn nederlandse vrienden vertrokken naar hun volgende stoppunt en ik had nog een aantal dagen tegoed op Magnetic. Met een aantal andere Ozexperiencebusgangers, besloten we om twee auto's te huren. Echte topless carss hehe..Nadat we op weg waren kwamen we er al snel achter dat we maar een(1) weg konden bereiden op Magnetic. Alle andere wegen waren afgesloten voor gehuurde auto's. Grrr dit maakte onze tocht niet echt speciaal maar goed. Allereerst naar Horseshoebay gereden en daar gezwommen. Vervolgens nog naar een andere baai waar we tevens hebben gezwommen. Daarna zijn we de hele weg terug gereden de andere kant op in de hoop dat we daar sunset konden zien. Dit bleek helaas niet het geval. Aangezien er wel een weg was die verder ging besloten we om contact te zoeken met de verhuurder in de hoop dat wij wel de toestemming kregen om verder te gaan dan mocht. Maar helaas het was echt uitgesloten om verder te rijden. Dus we hadden geen andere keuze. De verhuurder vertelde ons wel dat we een mooie sunset konden zien vanaf de Fortswalk(uitzichtspunt.) Dus zo gezegd zo gedaan, wat drank in gekocht en op naar Fortswalk. Ik vondt het niet erg om de wandeling nog een keer te doen aangezien het een geweldige wandeling was. Weer meerdere koala's gezien. Dit maal op totaal andere plaatsen dan de dag ervoor. Dus ik was blij dat ik nu wist waar ik naar zoeken moest. Bij de top aangekomen een drankje gedaan en genoten van het uitzicht. Bleek de Sunset daar niet zo bijzonder te zijn aangezien er een grote berg voor zat. Maar toch een leuke avond gehad.

De derde dag even gekayakt op zee. Leuk maar niet echt bijzonder aangezien we niet zo ver weg mochten. Daarna was er een voetbal tournooi met gratis drankjes etc. Een(1) of andere schotse voetbal fan welke al jaren op Magnetic woonde, organiseerde dit om de twee weken. Magneticboys tegen Backpackers. Voor de lol meegegaan om te kijken en wat foto's te maken. Helaas ben ik daar dus gestoken door de MarchFly!!

Anyway toen was er nog niets aan de hand en heb ik een vermakelijke dag gehad!

De dag daarop waren de meeste mensen vertrokken van de Ozzie bus. Toen ik aan het internetten was hoorde ik mijn naam en woppa daar waren mijn twee nederlandse vriendinnen weer: Anne en Alexandra. Welke ik tijdens de gehele oostkust ben tegen gekomen! Samen met hun en nog twee andere nederlandse dames en een duitse jongen een andere wandeling gemaakt. Wederom Koala's gespot hehe wordt er steeds beter in. 's Avonds bleek Rose ook gearriveerd te zijn in Base Hostel. Dus toen gelijk maar even een haircut gedaan! Nogmaals bedankt Rose!

De volgende dag vertrokken naar Mission Beach..met inmiddels een voet die begon te groeien!

Magnetic was een leuk eiland vooral het gedeelte met de koala's. Kwam reef etc had ik er meer van verwacht maar des ondanks prima vermaakt. De laatste nacht nog een flinke storm overleefd die er voor zorgde dat het eiland geheel zonder stroom zat. En als het hier stormt...dan stormt het hier ook echt!

Op naar de foto's....;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active