Johan-Bakker.reismee.nl

Howdie Cowboys and Cowgirls

Howdie boys and girls my name is Jacko....

Zo werden we ontvangen op op de Cattlestation in Kroombit. Voor ons stond een echte cowboy, levispijkerbroek, houthakkershirt, laarzen en een cowboyhoed! Wat wil je nog meer om echt in de sfeer te komen. We kregen eerst wat uitleg over een Cattlestation.

Een cattlestation is eigenlijks een uit de kluiten gewassen boerderij met veeeeeeeeel vee en veeeeel hc's aan grond. Dus bij deze, Hans, Reenz en Jeen eventjes opletten: Vee haal je binnen op een paard met een zweep in je hand. Mocht het vee te ver weg zijn dan huur je gewoon een helicopter om op die manier het vee op te drijven naar hun kooi! Markeren gaat hier niet in het oor maar doormiddel van een brandmerk op de kont! Simpel weg koe pakken met lasso, koe laten struikelen vastbinden en wolla brandmerken! Zo simpel is het....owja en de hele familie gaat gekleed als een cowboy! Daarnaast weet iedereen om te gaan met een geweer en rijden op een crossmotor is handig en stoer! Zo....mochten jullie nog meer willen weten let me know en anders doe ik alles wel even voor als ik weer terug ben in NL

Tongue out
hehe...

Maar afijn een Cattlestation is een koeienboerderij. De grootste van de hele wereld bevind zich in Australie te weten: Anna Creek Station. Anna Creek Station is the world's largest working cattle station[1]. It is located in South Australia, Australia. Its area is roughly 24 000 km² (6 000 000 acres) which is bigger than Israel. Om even na te gaan waarom die helicopter soms erg handig kan zijn!

Wij zouden ingewijd worden in het leven op een station. We konden daarom als keuze mogelijkheid gaan paardrijden! En natuurlijk moest ik dat doen hehe....de bedoelling was om met de paarden de geiten van de heuvel te halen. Helmpje op...paardje uitzoeken *Dolly* en gaan...Nu ben ik geen paardrijder maar jemig wat ging dit langzaam zeg. Men zei dat we ook niet sneller mochten omdat er onervaren ruiters bij waren die angstig zouden worden als de paarden harder zouden gaan. En geloof het of niet als er 1 gaat dan gaan ze allemaal....joh! Maar goed ondanks dat prima vermaakt en stiekem toen men niet keek toch een stukje sneller gehobbeld! Foto's komen nog....maar op de foto zie je mij een Suus als echte cowboys *ahum*.

Nadat we alle geiten hadden terug gedreven werd het tijd om te gaan schieten met een shotgun! Nog nooit gedaan dus weer eens wat anders. De bedoeling was om op discuss te gaan schieten. En al snel bleek dat er enkele goeie schutters in de groep aanwezig waren. Van de 5 werden er meestal 3 gemaakt! En toen mocht ik.....woeheoeoeo Barreelll!! En wop net ietsjes er onder richten, trekker overhalen, Bam Raaak.....woppa zo had ik er 4 geraakt...helaas de vijfde niet! Maar was desondanks de beste van de groep! Altijd leuk...

Daarna gingen we met een groepje van 5 geiten vangen op tijd. Wij als groepje nederlandes in een ring.....vervolgens werd er een geit aangewezen in een hokje met vele andere geiten. Deze geit moest gebrandmerkt worden. Dus Rob als een gek die kooi in....de geit bij zijn horens pakken....al mee sleurend naar de brandmerkplek...op zijn zijde leggen...onder controle houden...brandmerken...naar buiten sleuren en woppa einde tijd. Helaas wat strafpunten maar dat mocht de pret niet drukken!

Toen was het tijd voor wat Jackassacties hehe...we gingen als groep in een kring staan. Onze cowboy vriend kwam met een fles en een stroomstootwapen aanwandelen. Hij legde de fles in het midden en draaide deze in het rond. Vervolgens vertelde hij dat het stroomstootwapen normalite gebruikt werdt om koeien op te jagen. Nu ging hij ons ermee onder stroom zetten...daar waar de hals van de fles stopte werd de kring geopend. Die twee mensen moesten allebij een punt beet houden van het wapen....en het resultaat was natuurlijk dat iedereen een shock kreeg! Bijzondere ervaring. Helemaal toen de groep kleiner werd gemaakt!

Vervolgens 's avonds geleerd hoe je de wip (zweep) moest laten knallen en nog een beetje feest gevierd...de volgende dag gingen we onderweg naar Arliebeach, Witsundays! Morgen vertel ik daar meer over en gooi wat nieuwe foto's online!

Cu later boys und Girls...

Nellie

WOW! Kan ik daar ook niet heen? Dat is mijn droom die jij hebt verwezenlijkt!!!! Ik wil ook, jaloers!!!