Johan-Bakker.reismee.nl

Fraser Island and more

Ik zal zo een verhaaltje schrijven over mijn tweede dag fraserisland. Maar eerst even een update van nu: Zaterdag 13 december 2008. Ik zit momenteel in Cairns en met zo nu en dan een gelukje komt ook een ongelukkig moment. Helaas zit ik al vanaf woensdag in een Hostel met mijn been omhoog. Ik heb namelijk een ontsteking in mijn voet. Ik ben gebeten door een marchfly welke twee beten heeft achtergelaten en mogelijk een bacterie. Anders is er op een andere manier een bacterie in de wond gekomen van de vlieg. Nu heb ik een voet die twee keer zo dik is, twee keer zo warm aanvoelt, twee gigantische ranzige plekken op mijn voet, ontzettend veel pijn en er komt veel rommel uit. Woensdag bij aankomst in Cairns eerst maar een ziekenhuis bezocht. Een overdosis aan Antibiotica gekregen via een infuus, daarnaast pijnstillers en pilvorm antibiotica. Met mijn lichaam vol rommel een pesthumeur, en de positieve woorden van de dokter (morgen ben je weer beter) het ziekenhuis verlaten. Maar helaas de dag erna....was de pijn even erg en de voet nog zo dik. Dus die avond wederom in het ziekenhuis besteed. Wederom infuus en jawel ik gebruik momenteel drug: Morfine. Dit zou de pijn moeten stillen. Daarnaast hebben ze foto's gemaakt, bloed afgenomen en gezegd dat het tegen zaterdag cq zondag over moet zijn. Nu inmiddels zaterdag de pijn is onverdragelijk, ik kan blijkbaar de morfine goed hebben want ik heb niet het idee dat het werkt en mijn voet is nog steeds rood. Alwel iets minder rood maar nog lang niet zoals het had moeten zijn. Dus morgen maar weer naar het ziekenhuis. Dit betekend dus dat mijn gehele planning goed in de war is en dat ik nu al drie dagen met mijn been in de lucht besteed heb in een hostel. Of te wel dikke pech. Maar goed dat heb ik wel eens vaker en kon helaas niet uitblijven hier in Australie. Ik blijf wel gewoon glimlachen tegen iedereen die mij voorbij hobbelt en het zwembad induikt of me verhalen verteld over capetribulation....hehe een glimlach met eentweedegezicht!

Om terug te komen op mijn verhaal. Dag twee fraserIsland. Op het moment dat iedereen eindelijk een beetje wakker was...tegen 10.00 uur in de ochtend en we alle spulletjes hadden ingepakt, kwamen we er achter dat we twee lege banden hadden. Ze waren niet compleet leeg maar een stuk leger dan dat ze hoorden te zijn. Shit. Met in het achterhoofd dat je voor elke band die stuk was 200 dollar moest betalen bij het inleveren waren we als groep niet happy.

Er was geen uiterlijke schade te zien en het leek erop dat er gewoon lucht in moest en dan was het klaar. Aangezien we het niet vertrouwden om met de hele groep in de auto te stappen besloten we om met twee man naar de eerste beste plaatst aan het strand te rijden en daar lucht in de banden te pompen. Zo gezegd zo gedaan. Ik achter het stuur met Marcus naast me en onderweg naar de dichtsbijzijnde plek waar we dachten lucht te kunnen krijgen. Kwamen we onderweg op een gegeven moment een campingplaats tegen waar blijkbaar iemand aan het kamperen was die alles goed voor elkaar had. Dus op de goeie gok daar een stop gemaakt en gevraagd of de beste man een pomp had. Bleek inderdaad het geval te zijn. Deze man was van alle gemakken voorzien en kwam terug met een electrische pomp. Hoppa lucht in de banden en zo snel mogelijk weer retour om de rest van de groep te halen.

Op de 1 of andere manier zijn beide banden deze gehele dag vol met lucht gebleven. We zijn eerst naar IndianHead gereden. Ik achter het stuurknallend over het strand hehe. Heerlijk gevoel.Indianhead is eenuitzichtspunt op Fraserisland.Prachtig uitzicht met zicht op zeeschilpadden,stingrays and sharks in de zee. Daarna zijn we naar de Champagnepools gereden. Dit is een gedeelte waar de rotsen overspoeld worden door de zee en op deze manier kleine privebaden maakt! Telkens als er een golf overheen sloeg begon het water te bruizen en te bubbelen. Vandaar de naam Champagnepools.

Vandaaruit zijn we naar een shipswreck gereden welke daar op het strand is aangespoeld. De S.S. Maheno: The S.S. Maheno was originally built in 1905 in Scotland as a luxury passenger ship for trans-Tasman crossings. During the First World War the ship served as a hospital ship in the English Channel, before returning to a luxury liner. In 1935, the ship was declared outdated and on June 25, 1935 the ship was being towed from Melbourne when it was caught in a strong cyclone. A few days later, on July 9, 1935 she drifted ashore and was beached on Fraser Island. During the Second World War the Maheno served as target bombing practice for the RAAF. The ship has since become severely rusted, with almost three and a half storeys buried under the sand.

Dat even ter info...zo leren jullie ook nog wat van mijn site! Vervolgens op naar Eli Creek. Een zoetwatercreek welke in de zee uitmond.....prachtig helder water met een eigen wildlife! Aangezien we wederom wat laat waren moesten we ons haasten om veilig over het strand terug te kunnen rijden naar ons kamp. De vloed kwam inmiddels aardig snel opzetten. Maar uit eindelijk wisten we het toch te halen. Die avond hebben we pasta gegeten. Ik ben heb een poging gedaan om ons kamp waterdicht te maken. Moet zeggen dat het me aardig was gelukt. Het was op dat moment al aardig gezellig maar al snel kwam de drank en een grote hoeveelheid drugs te voorschijn. En de jongens gingen zoals gewoonlijk geheel plat van de drugs en drank. Ik wilde niet nog een nacht met twee jongens die in de tent, uit de tent, in de tent uit de tent etc....dus besloot ik om heerlijk op de bank van onze 4wheel drive te pitten. Dit is mee zeer goed bevallen! De volgende ochtend duurde het natuurlijk even voordat iedereen bij positieven was...maar uit eindelijk konden we onze trip in de regen vervolgen naar Lake Mckenzie.De regen maakte de wegen er niet beter op maar het was nog begaanbaar. Toen we bij Lake Mckenzie aankwamen klaarde het gelukkig op. Hier hebben we de rest van de dag doorgebracht en zijn we vervolgens tegen het eind van de middag naar de verry gereden. Vervolgens hebben we de auto terug gebracht. En wat bleek al onze banden zaten nog volledig vol met lucht. Dus hoe onze banden nu leeg zijn geraakt mag joost weten maar wij denken aan vuil spel!! Gelukkig geen boete...!

Die avond bij terug komst in HerveyBay uit eten geweest en spulletjes gepakt voor de volgende dag: The Cattlestation.

Aangezien ik waarschijnlijk voorlopig nog nergens heen ga....zal ik proberen om foto's up te loaden en de rest van de verhalen ook online te brengen! Eerst morgen maar even afwachten!

Groetjes.....

Reacties

Reacties

Ria en Jan

Hoi Johan, Eindelijk heb ik tijd om even te reageren op al je verhalen. Zoals je weet hebben we zin's 2 weken het adres van je weblog. Helaas kwam er wat onverwachts tussen en daarom duurde het nog even voor de reacties. Je heb onder tussen al heel veel gezien en gedaan.Dit kunnen ze je nooit meer afnemen. Ook de manier waarop je je verhalen schrijf, blijven ons verbazen. Het is nooit het zelfde en het leest lekker weg.Dat je nu met die ontstekking aan je voet / been zit is wel heel erg vervelend.Het is te hopen dat het nu snel beter gaat, en de ontsteking snel verdwijnt , en dat dit dan ook meteen het laatste vervelende voorval is..Zo dit was het voor deze keer, snel beter worden en dan weer op reis voor je volgende verhaal. Want je verhalen vervelen nog lang niet. Groetjes van ria en mij. Jan

Yvonne

Shiiiiit hey van die voet! Maar ja zoals je al zei zulke dingen gebeuren nu eenmaal.. Kop op, het gaat vanzelf weer beter!
Remco en ik hebben vorige week even sfeer van Australie geproefd in een Australisch restaurant in Groningen. We durfden de kangoeroe biefstuk alleen niet aan. haha

Meer foto's zijn altijd goed! Sterkte de komende dagen!

Dikke Hug! Yvonne.

Roald

Wat is dit Johan, of moet ik pok slof zeggen ? Het hoort bij de Outback. Hoge dosis zelfredzaamheid en humor dat houd je op de been !! Zo te horen bevalt het buitenleven je wel, maar de gemiddelde Aussie moet keihard werken voor een kunstgebitje of andere zorg.
Iedergeval beterschap en zet je beste beentje voor.
Al een beetje zicht op de Aboriginals.? Veel Drunkies ( = Drunk en Junkie) Nog naar het Great Barrier Rif (mag je niet missen)

Succes, snel herstel en ik blijf jouw verhalen volgen.

Groet Roald

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active