Johan-Bakker.reismee.nl

Hervey Bay - Fraser Island

Eerste dag Fraser Island....

Ik mocht alleen een kleine dag rugzak meenemen. Hierbij moest ik rekening houden met zwemkleding, warme kleding, droge kleding en alle andere normale dagelijkse spullen!

Dus zou compact mogelijk een tasje ingepakt en opweg gegaan naar de tv-room. Daar hadden we om 07:00 uur een briefing over het eiland. In deze briefing kreeg je informatie over het eiland, waar je kon rijden met de auto, wat wel mocht en natuurlijk de vele dingen die niet mochten. Daarna werd het tijd om de auto's in te delen. Aangezien ik geen bekenden had was het voor mij heel gemakkelijk en wachtte ik rustig af tot dat iedereen uitgeschreeuwd was. Op een gegeven moment werden er 10 man aangewezen waaronder ik en wolla mijn groep was compleet. Al ging men onderling nog heel wat ruilen ik was tevreden. Aangezien we aardig tijdsgebonden waren moesten we snel de zakelijke dingen regelen, geld, slaapzakken, papierwerk etc etc. Toen samen met de groep naar de auto en opweg naar de autogarage voor een laatste check en voor al onze kampeer spullen. Jawel lieve mensen ik ga drie dagen lekker ouderwets kamperen, zonder douch, wc of enig ander comfort. Er waren 6 groepen in totaal met in elke groep ongeveer 10 personen.

Onderweg inonze auto werdt al snel duidelijk waar iedereen vandaan kwam. Ik had een meisje uit Japan, een meisje uit Frankrijk, twee meisjes uit Zwitsterland, twee jongens uit Engeland, een jongen uit Zwitserland en nog twee jongens uit Frankrijk in mijn auto. Niet de ideale opzetting aangezien er teveel 1 talige in de auto zaten. Men zat dus al snel lekker in hun eigen taal hele gesprekken te voeren terwijl ik er samen met de japanse dame tussen in zat...Ik heb al snel heel vriendelijk gevraagd of er meer engels gesproken kon worden! Kon het niet laten..

Bij de garage kregen we al onze kook en kamperspullen. Leek niet veel bijzonders maar we moesten het er maar mee doen. Na het checken,inladen en indelen van de auto moesten we opweg naar de supermarkt. In de supermarkt moesten we zelf maar zien te regelen dat we genoeg voedsel kregen voor 10 man voor drie dagen. Dus als je dan even bekijkt dat er op dat moment 60 man voedsel wil hebben voor drie dagen en we hebben geen van allen een idee hoeveel voedsel je dan eigenlijks nodig hebt....is het totale chaos in de supermarkt. Maar gek genoeg zijn we er op tijd uitgekomen met voedsel. Waarschijnlijk omdat men mij als leider had aangewezen en ik de groep had gesplitst in ontbijt, lunch en diner. En daarna mijn leider taak maar heb afgedragen omdat ik de bui wel zag hangen!

Als een jecko onderweg gegaan naar de verry. We waren gelukkig net op tijd en gingen om 11:00 uur 's ochtends onderweg naar Fraser Island. Na de verry moesten we lucht uit onze banden halen om te kunnen rijden om op de wegen van Fraser. Fraser is namelijk een gigantisch zandeiland...dus alles is of the road in een jeep! Hoe cool....

We hadden een advies kaart gekregen met een dagindeling hoe we het ongeveer zouden kunnen gaan doen! Dus deze kaart maar aangehouden en opweg gegaan naar Central Point. Jemig achter in een jeep zitten met een chauffeur die veelste hard rijd over een of the road terrein doet geen wonderen....gelukkig kreeg de chauffeur, nadat men in 3 verschillende talen hem voor alles en nog wat had uitgemaakt, ook door!

Central Point was een stuk regenwoud met een beekje erg mooi om een wandeling in te maken. Vanaf Central Point zijn we opweg gegaan naar Lake Wallaby...een zoetwatermeertje midden op een zandeiland, omringd door Zee. Hoe is het mogelijk....maar het is in ieder geval geweldig om te zien. Heerlijk gezwommen in dat meertje...! Echt een prachtige spot. Vandaar uit door gereden naar het strand om daar kamp op te slaan. Nadat we een redelijk plekje hadden gevonden moesten we onze tenten opzetten. Waardeloze tenten met overal gaten. Tegen de regen hadden ze ons nog wat extra zeil gegeven mocht het gaan regenen. Just hope we dont get any rain..

Nadat we kamp hadden gemaakt moesten we eten klaar maken. We hadden gekozen voor een bbq op de eerste avond aangezien we toen nog het vlees goed konden houden. De magerste bbq die ik ooit heb gehad maar erg gezellig en leuk om te doen. Naast de bbq nog pasta gehad. Bleek al snel wie de werkers waren in de groep. Bleek nog veel sneller dat ik met een stel drugaddicts in de auto zat. De twee franse en de twee engelse jongens hadden voor weken weed meegenomen! Daarnaast liters drank! Vroeg me al af waar de grote tas goed voor was!

Gelukkig was de rest van de groep aardig normaal. Die 4 jongens gingen totaal los en waren al snel niet echt meer aanspreekbaar. En daar moest ik nog een tent mee delen ook. Ik lag met de twee engelse jongens in de tent...hoe krijg je het voor elkaar! Maar goed leuke gesprekken gehad met de rest van de groep..veel Dingo's gezien bij nacht! Dingo is een wilde hond die leeft op Fraser. Helaas geen foto van...De eerste nacht was eigenlijks waardeloos. De beide engelse jongens konden niet slapen wat resulteerde in....Tent in...Tent uit...en een lucht in die tent! Jemig...maar goed ergens in de ochtend zag ik dat de zon begon te schijnen. Er vanuitgaand dat het rond 07:00 uur zou zijn ben ik maar uit de tent gegaan en heb igekeken naar de zonsopgang. Kwam ik er al snel achter dat het nog maar 04:30 uur was..hehe woeps. Nuja was toch wakker dus ben maar blijven zitten....

De volgende keer vertel ik jullie de rest...mijn internettijd begint weer moeilijk te doen!

Groetjes..

Reacties

Reacties

ingrid

hey topper.

jammer dat je van die waardeloze figuren in je groep hebt zitten..maar goed..moet je maar tegen ze zeggen dat ze die dingo;s wel kunnen eten geven..weet je cker dat je er geen last meer van hebt ;)
anders maar een aantal techniekjes uitproberen die je door de jaren heen hebt geleerd..
succes...en niet te vergeten...veel plezier..

Judith

Heerlijk...om elke kear wer dien ferhaal te lezen! Bin beneit hoest de dgn trog komst mei dy dwazen, haha! Mar sit der net oer ien dost sto dy net rest!

Hjir alles ok. Hjoed wol in mooie dei qua waar, mut nou 3 nachten draaie. Net ferkeard, mar ja trog de wike is net echt dot je sizze drok, mar we wachte aw.

Pas op dy sels...derginder!

JUD.x

Remco

Ey maatje!
Tjonge, jonge, wat een verhalen weer! Je treft het lekker met die lui in de groep/tent.. Moest afgelopen zaterdag nog even aan je denken toen Yvonne en ik in Groningen uit eten waren in een Australisch/Nieuw Zeelands restaurant. Kangoeroe trekte mij niet echt, dus maar Lamb Chops genomen.
Voor de rest 'lekker' herfst/winter weer hiero. Je mist dus niks ;)
Veel plezier en succes nog met de addicts :P
Zal je foto's nog even bekijken.

Klaas

LOL! :D Dude, je moet gewoon lekker meedrinken met die gasten. Free booze als ik dat zo lees! ;)
Nee hoor, klinkt wel behoorlijk irritant inderdaad, zeker als je gewoon weer lekker vroeg op mag. Zal weer ff in de foto's duiken, heb je ookvan die zonsopgang gemaakt?
Oh, en wat zie ik daar voor achtergrond? LOTR?

André en Jolanda

Hey Johan,

Fijn om weer wat van je te lezen, zo zijn we weer helemaal bij! En wat een prachtige foto's. Zijn deze met je nieuwe camera gemaakt? Vandaag is het zeer koud hier, binnenkort even wanten halen... Ze verwachten sneeuw, laat dan gelijk maar een dik pak vallen, kunnen we ook foto's aan jou laten zien... lekker genieten van het mooie weer en nog even van de kust!!

Liefs

lindert

he alde kampeerder haha,
klinkt allemaal erg tof jmmr van die lui maarja daar kun je niks aan doen. gelukkig wel leuke andere lui waarmee je dingen kan doen.
ik wacht alweer uit naar het volgende verhaal.

have fun groetjes lindert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active