Johan-Bakker.reismee.nl

Ghost stories..and Noosa

Eindelijk weer een nieuw verhaaltje....

Van de stad Brisbane opweg naar Noosa. Helaas zat ik wederom in een klein busje. Het schijnt dat er ook grote bussen rond rijden maar ik ben ze nog niet tegen gekomen!

Ik heb in ieder geval mijn plekje gevonden. Naast de Driver heerlijk voorin de bus. Veel beenruimte, veel gesprekken en veel lol. Wat wil je nog meer.
De driver is tevens degene die van alles weet van de omgeving en hier dan ook graag uitgebreid over verteld. Bleek dat we op een gegeven moment op een snelweg reden waar geesten waren gespot. Er zouden twee kinderen in schooluniform rond de snelweg zweven. Dit is al door meerdere mensen gezien. Dus wij tijdens de trip op scherp maar helaas geen kinderen langs de snelweg gezien.

De trip naar Noosa duurde niet super lang maar was erg gezellig. Aankomst Noosa moest ik wachten tot dat ik opgepikt zou worden door een busje van mijn Hostel. In Noosa was de temperatuur al aardig opgelopen maar ondanks dat nog goed te doen. Nadat ik was opgepikt kwam ik aan bij een geweldig Hostel. Helaas iets uit de buurt van het centrum maar het bleek dat er om het uur een busje ging. Dus dat was prima geregeld. Aangezien het nog vroeg in de middag was ben ik gelijk alle winkels maar gaan bekijken. Vervolgens nog naar een uitkijkpunt gelopen boven op een berg. Een prachtig uitzicht over Noosa was het resultaat. Vanaf het uitzichtspunt zag ik dat er een enorme storm aankwam. Dus vliegensvlug naar beneden gewandeld. Vervolgens lekker op het strand zitten kijken hoe de storm dichterbij kwam. Zie de foto's maar dan begri9jp je wel waarom ik ben blijven zitten. Het was echt indrukwekkend. Op een gegeven moment voelde ik een paar druppen dus toen wist ik dat ik moest maken dat ik weg kwam. Het op een lopen gezet en was gelukkig net op tijd om te schuilen in een bushokje. ..1sec later: HAGELSTENEN echt enorm. En dat bij een temperatuur van dik 30 graden! Erg vreemd. Maar anyway gelukkig kwam het busje om me op te pikken. 's Avonds in gesprek geraakt met een nederlandse dame ;) , Rose. Leuk gebabbeld.

We besloten om de volgende dag naar het National park te gaan in de hoop dat we daar Koala's zouden spotten. Een prachtige wandeling gemaakt maar geen Koala's gespot helaas. Wel een possum en veel hagedissen. Zie de foto's...Tijdens de wandeling nog surflessen gegeven aan Rose op het strand.Me nog gedragen als een echte Robinson. Aangezien ik een kokosnoot zag liggen op het strand vondt ik het uiteraard nodig om deze even te kraken en te kijken of er echt Kokos in zou zitten. Binnen notime gekraakt maar de inhoud was alles behalve smakelijk en bracht een onaangename geur met zich mee. De foto's van het kraken van de kokosnoot moeten nog komen aangezien Rose die heeft.

De dag daarop besloten Rose en ik om de theorie van het surfen om te zetten in praktijk. Dus board gehuurd en naar het strand gegaan. Aangezien de golven niet echt noemenswaardig waren...gaf het enige problemen om Rose goed te laten surfen maar ze heeft gestaan. Yeah ;) zelf nog een paar golven gepakt maar lang niet het geen wat ik in Byron Bay had, helaas...Die avond lekker gebbqt.

Toen was het alweer mijn laatste dag Noosa. Deze dag de hele ochtend in het park besteed in de hoop dat ik Koala's zou zien. Helaas wederom niet. Wel een grote en dan bedoel ik echt grote spin gezien. Ik liep namelijk met mijn lange lichaam half in zijn web. Toen ik omhoog keek zag ik daar een joekel van een spin hangen. Freaky. Geen idee of deze gevaarlijk was maar ik vondt het in ieder geval niet aangenaam. Check de pictures!! De middag op het strand besteed. Helaas geen surfmogelijkheden. Totaal geen golven.

Next day was het alweer tijd om door te reizen. Deed ik nog 1 check op het internet om te kijken of mijn bus goed was ingepland! Bleek dat al mijn plannen waren verwijderd. Alles wat ik had ingepland was weg. Of te wel Lots of worries...geen planning op internet betekend geen plek in de bus. En ik ging de dag erop al naar Fraser Island. Op goed geluk toch maar naar de bus gegaan en al mijn geluksvoorwerpen te voorschijn gehaald in de hoop dat er een plekje vrij zou zijn in de bus. Ik kon namelijk ook niet bellen met de organisatie. Toen ik zat te wachten telde ik al 20 mensen die ook met de Oz-experience zouden gaan!!! Dus als het een kleine bus zou worden kon ik het vergeten. Maar damn wat had ik een geluk. Er kwam een grote bus de hoek om en er bleken nog 3 plaatsen te zijn. Kreeg ik te horen dat een nieuwe miep op de Oz-experience waarschijnlijk per ongeluk alles had verwijderd van mij! Dus kon ik alles opnieuw in plannen...maar goed ik was allang blij dat ik naar HerveyBay kon rijden.

De rit naar Hervey duurde langer dan verwacht...want onze busdriver was nieuw en wist soms niet waar hij heen moest! Ondanks dat had hij geweldige verhalen. Waaronder een verhaal over Rainbow Beach! Voor hen die het leuk vinden om een dreamstory te horen let me know dan plaats ik hem de volgende keer op de site! Lees het wel in de reacties. (ter info: Dreamstory is een verhaal uit de Aboriginal cultuur) We zijn nog in het dorp geweest waar de enige echte Mary Poppins is geboren! Uhu woehoeeeee...

Maar uiteindelijk dan toch aangekomen in HerveyBay. Daar verliep alles erg haastig maar uit eindelijk een kamer weten te krijgen. Kwam ik nog twee nederlanders tegen Suzanne en Rob. Bleek Suus een collega uit Leiden te zijn...hoe toevallig!

Even leuk gebabbeld. Daarna uit eten geweest en op bed gegaan...klaar maken voor de dag van morgen Fraser Island. Hier vertel ik jullie meer over in mijn volgende verhaal. Have fun met het lezen van dit verhaal....

P.s wederom bedankt voor alle reacties.....

Reacties

Reacties

ingrid

heeeeeel veel plezier op Fraser Island...Das echt super mooi....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active