Johan-Bakker.reismee.nl

Brisbane...

Hey iedereen,

Hier even een snel en kort verhaaltje van mij uit Brisbane.
Vandaag ben ik vertrokken uit ByronBay. Wilde nog foto's maken met mooi weer maar dat is helaas niet meer gelukt. Het weer is erg slecht at the moment.

Ik heb wat geshopt vandaag, nieuw petje gekocht, en daarna afscheid genomen van mijn nieuwe vrienden! Ik bedacht me trouwens net dat ik nog niet alles had verteld van Byron Bay.
Ik heb namelijk nog gezwommen met haaien...!! Heheh teminste dat dacht ik...

Ik was aan het zwemmen in de zee bij een prachtig strand...toen ik op eens een vin boven water zag komen. Mijn hart sloeg 10 x over volgens mij! Ik zag vervolgens nog een vin...en nog een...en nog een!! Gelukkig door al mijn discoveryervaring wist ik al snel dat hier niet om haaien ging maar jawel...Dolfijnen! Voor dat ik er erg in had zag ik een golf breken en vanuit de golf sprong een dolfijn te voorschijn! Vervolgens kwamen er steeds meer dolfijnen! Dit gebeurde op een afstand van ongeveer 20 meter bij mij vandaan in het water. Ik ben toen snel het water uit gegaan om mijn camera te pakken..maar helaas ik had mijn camera niet bij me! Dus toen ben ik net als vele andere mensen op het strand maar relaxt in de zon gaan zitten en heb genoten van dit prachtige spektakel! Wie zegt dat Australie geen betoverende momenten heeft...die liegt! Want ik heb ze nu al meerdere malen mee gemaakt!

Maar om terug te komen op mijn verhaal. Ik heb vandaag de bus naar Brisbane gepakt. In de bus kreeg ik al snel te horen dat er 2 dagen geleden in Brisbane een Cycloon kracht 2 geweest was. En dit hebben we onderweg gemerkt! Regen...regen en nog eens regen. Drie uren in de bus met alleen maar regen om ons heen. En wetende dat het nog aan kan houden tot het weekend aan toe! Bij aankomst in Brisbane ben ik er toch nog maar even op uitgegaan maar ben helaas doorweekt weer teruggekeerd! (kortebroek gedeelte dan)*Goretech rulez*

Nu net even een voorlopige planning gemaakt. Zoals het nu lijkt ga ik donderdag hier weg op naar Noosa! Even voor jullie ter info...ik ben een uur achteruit gegaan en heb dus nog maar 9 uren verschil met Nederland!