Johan-Bakker.reismee.nl

Yeah...fase 2

How to get ontop of your board!

Eerst moesten we een middenstreep tekenen op het strand, vervolgens de vorm van een surfboard! Nadat we dat hadden gedaan moesten we gaan liggen met onze voeten op het uiteinde van ons surfboard. Daarna moesten we peddelen op het zand!! Jups een grappig gezicht maar zeer belangrijk. Dan moesten we onze handen plaatsen ter hoogte van onze tepels! Vervolgens opdrukken, backfoot naar voren schuiven, front foot en gaan staan! Easy going...Hierbij moest je letten op de positie van je voeten! Op de een(1) of andere manier plaatste ik mijn voeten meteen op de juiste manier.

Nadat we dat meerdere malen hadde geoefend gingen we de zee weer in om het uit te proberen...en woppa meteen de eerste keer stond ik op mijn board :) En al snel bleek, volgens mijn coach, was ik een natuurtalent in golfsurfen! Wie had dat gedacht....we hadden in het begin gigantische surfboards zodat het voor iedereen mogelijk was om er op te staan.Ik mocht gelijk die middag de tweede les al opeen kleiner board, een pinkie 8. Geweldig board en volgens de coaches zou het moeilijker worden om daar op te gaan staan. Maar ook daar had ik geen moeite mee....kon gelijk verschillende golven pakken!

Tijdens ons verblijt @t Surfcamp kregen we twee lessen per dag.We begonnen 's ochtendsmet ontbijt, vervolgens surfen, lunch, surfen eneen avondmaal!

De tweede daglagen we om half 9 in de ochtend al in de zee....Woehoeoe wat een gevoel wat een golven.Als ik er nu weer aan terug denkkrijg ik weer de rillingen!Wezijnde dinsdags met een kleinclubje nog eventjes op stap geweest! Dewoensdag was meer een relax dagje om de spierpijn te verwerken en om bij te komen van ons avondje stappen! Weer heerlijk gegeten en goed gesurft. Deze dag had ik wederom een ander board omdat ik volgens de coach wel van een softboard af kon stappen en op een hardboard kon gaan rijden. Of te wel een echt surfplankie! Aint that cool ore what...deze dag had ik tevens een Barrel...staat niet op de foto! Maar een barrel is een tunnel in de golf waar je door heen surft. Nu moeten jullie niet gaan denken dat het gigantisch was...het was een klein barreltje! Maar mijn coaches waren zo tevreden dat tot de laatste dag aan toe ik de Barrel genoemd werd. Zelf kreeg ik er niet zoveel van mee aangezien ik omringd was door zeewater en ik druk bezig was om te blijven staan! En dat lukte..! Tevens had ik inmiddels goed door hoe je de golven horizontaal met het strand moest berijden. Dit is stukken beter dan gewoon rechtdoor. Je kunt namelijk op deze manier op het groene gedeelte van golf rijden zonder dat deze al gebroken is. Zo kun je een golf geheel uitrijden naar het strand! Dat is zo'n geweldig gevoel....!!

De volgende dag 06:00 uur op naar het strand voor de real thing! And o man....Sick waves everywhere...Dit was de beste surf ooit...helaas werden er niet zoveel foto's gemaakt toen. Maar toen heb ik de beste golven gepakt. Die middag mocht ik zelfs een nog kleiner board proberen...een 6.6 performanceboard! Owyeah was een stuk moeilijker maar he ik kon er op staan...en kon de golf bereiden! Helaas waren de golven voor dit soort boards niet geschikt!.

Vervolgens was het einde surfcamp, spulletjes pakken en op naar Sydney voor een party. Gratis Pizza en bier....Surfcamp was echt geweldig. Leuke contacten overgehouden aan camp en tevens the Search gevonden naar het echte surf gevoel! O man ik kan niet wachten om verder met deze sport te gaan!

Dezelfde avond zijn we met 5 personen door getrokken naar ByronBay in een nachtbus. Byron Bay is een plaatsje vol met Hippie's, surfers and backpackers. Hier kwamen we de volgende ochtend aan na een lange bustrip van 12 uren!

In Byron Bay verbleven we in een hostel vlak bij het strand. We hadden tevens gratis surfmateriaal tot onze beschikking. Een nadeel....het weer is hier al sinds enige tijdbehoorlijk slecht! Gelukkig hadden we zon toen wij aankwamen maar de golven waren hier toch even wat anders dan op surfcamp. Ben hier elke dag er op uit geweest om te surfen maar de eerste twee dagen waren de golven voor beginners enorm 'Wack' slecht. Uit eindelijk kwam ik erachter dat hoe vroeger je de zee in duikt hoe beter de golven zijn voor ons! Dus de laatste dagen aardige golven kunnen pakken op mijn hardboard 7.6!! Helaas regent het hier nu al voor 2 dagen. De temperaturen zijn gelukkig wel 24 graden. Nu ben ik aan het wachten op mijn bustrip op North naar Brisbane....Het reizen begint nu pas echt! Ik moet helaas afscheid nemen van mijn nieuwe vrienden want iedereen heeft andere plannen! Maar goed tijd voor nieuwe vrienden en nieuwe ervaringen!

Tot een volgend verhaal iedereen....

Reacties

Reacties

Nellie

Heej Johan!

Supergaaf zeg, dat lijkt me ook wel wat, dat golfsurfen.. Hopelijk maak je nog vele tripjes op de golven mee, en andere avonturen natuurlijk!

Liefs uit Lemmer

Johannes en Akke

Dat was genieten. Prachtig. Ben benieuwd waar de reis nu naartoe gaat.
Groeten uit Sint Nyk

reens

Ha die Johan,
Zo te horen en zien alles goed! Jeetje wat stoer zeg.. Je kan straks met Hil wel een surfschooltje beginnen, hier op de Ulesprong bij de Tjeukemeer ;) Of bij ons achter, mag ook wel hoor!
Jammer dat je dat met die dolfijnen zelf niet mee hebt gemaakt.. Lijkt me wel fantastisch! Maar ik denk dat je zo ook wel genoeg mooie dingen ziet! Ik typ dit bericht vanaf de laptop.. dus... finally... Ik heb draadloos internet.. 't is slagge! Nou, we horen wel waar je straks uitkomt! groetjes vanaf dunegea!

Fronie

Hey Johan,

Do hest it mar best nei it zin lés ik wol, super man! Op nei it folgende ferhaal!
Have fun! Groetjes!

Richt

Just smile and (ride the) wave(s) Johan, smile and wave...


Ook mooie zeilbootjes daar?! (moet t even vragen he hihi)

Yvonne

Nice, nice, nice... Ik voel hem al aankomen... Johan blijft in Aussieland om professional surfer te worden... Sick dude...

Judith

Super dien ferhaal wer te lezen...
Goed te lezen dost t sa nei de sin hast, en dot t surfen sa goed lukt is. Nou idd op nei nije freonen, nije belevenissen...en wer in nij ferhaal.

Jud.x

Henkjan

super dude!!jij liet al die anderen ff zien hoe je echt meot golfsurfen :) nice!

klaas

Pikkie ik zie dat je het goed voor elkaar hebt. Mooie foto's. Veel plezier.
hou je in de gaten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active