Johan-Bakker.reismee.nl

Surfs up...!!

Hey Mate's,

Hier weer even een kort verhaaltje van mij als Surfdude!
Maandag 10 november ben ik in de bus gestapt opzoek naar de 'Search'. Het echte surfer gevoel! En ik heb het gevonden....Kallabongaaaa :)

Maandag vroeg in de ochtend moest ik me melden bij Scubar! Een surfbar welke vlak naast mijn hostel in Sydney zat. Bij aankomst stond de bus al klaar. Ik was niet de enige die opzoek ging naar de ' Search '. Ik denk dat er een groep van 15 man stond te wachten, jongens en meisjes allemaal in de leeftijd van 18 t/m 30 jaar! Erg cool want ze kwamen overal vandaan...nouja overal het waren voornamelijk Duisters! Maar daar ben ik inmiddels al aangewend! In de bus kregen we twee surfcoaches te zien! Ras echte surfdude's! Deze brachten de sfeer er gelijk goed in. Tevens hadden ze een dvd opgezet met surfbeelden. We maakten een trip van ongeveer 2 uren rijden in de bus. Daarna kwamen we aan op '7mile beach.' Een prachtige omgeving verweg van het stadse Sydney. Echte natuur met een prachtig strand. We werden gedropt op een camping plaats waar we werden ingedeeld in verschillende kamers. Ik mocht mijn kamer delen met drie Canadezen en twee jongens uit Noorwegen. Gelijk een groep waar ik het wel goed met kon vinden! Vervolgens werden ons wat huisregels uitgelegd en wat veiligheidsregels.

Daarna kregen we onze wetsuites en kon onze eerste surfles beginnen! Meteen bij aankomst al...Woehoeoe. Ik was helemaal in de stemming om te beginnen. Golfsurfen is iets wat ik altijd al heb willen doen. En door de stemming die daar werd gecreeerd was ik er helemaal klaar voor! Die dude's zijn echt 'Sick' (cool in surftermen). Bij de eerste les kreeg ik een niner (9-er) softboard. Gigantisch ding waar het eigenlijk niet mis mee kon gaan. Op het strand werden de groepen ingedeeld en ik had wederom een super groep. Twee nederlandse dames, twee dames uit Canada, een jongen uit Duitsland en mijn maatje uit Canada. We kregen eerst een aantal veiligheidsregels om te surfen op de oceaan! Daarna leerden we hoe we ons zelf op het board moesten opdrukken! Vervolgens gingen we de zee in om dat opdrukken uit te proberen. Dit was eigenlijk net als bodyboarden maar dan op een gigantisch surfboard. Na dat we dit onder controle hadden gingen we door met fase 2...hier vertel ik jullie later meer over want mijn internettijd is er helaas alweer doorheen! Daarnaast ben ik momenteel in Byron Bay en ik heb enorm veel zin om weer te gaan surfen! Ergens waar de golven hoger zijn...hehe...

Till next times...dan laat ik jullie tevens wat mooie foto's zien!

Groetjes...

Reacties

Reacties

André en Jolanda

Hey Johan,

Elke dag kijk ik even op je site en vanochtend was het weer zo ver... Weer een stoer verhaal. Die datum die er boven staat is zeker de datum waarop het verhaal plaatsvind en niet het op moment dat je het daadwerkelijk plaatst of wel? Anders heb ik er een paar dagen zo over heen gelezen... Surfen gaat dus super, wat leuk om te lezen dat je met een leuke groep surft en reist, kun je gelijk je ervaringen delen. Is het inmiddels al wat beter weer? Hier regent het op het moment... Lekker genieten en veel plezier!!!
Liefs

Wessel en Jantsje

Hey John,

Vanmorgen onder de koffie even op je site gekeken en ja hoor weer een mooi verhaal.
En nu komt het echte werk, op naar de hoge golven.......
Veel plezier en voorzichtig
Liefs

Klaas

Surf's up dude!!! :) Vet man, ben benieuwd naar de foto's!!

Remco

Pas je op voor de reefs bakker ;)
Haha, met je echte surftaaltje. Sick man!! Zo te horen is dit net allemaal wat beter als Mimizan of niet? Al even getunnel'd of zijn de golven niet zo hoog? Mis je ons trouwens nog wel een beetje of ben je daarvoor veelsteveel aan het genieten?
Lekker surfen nog en we wachten rustig je volgende verhaal af! En wat meer foto's natuurlijk.

Yvonne

Awesome dude, totally. Go and ride the waves man!!! ;)

Richt

Just smile and (ride the) wave(s) Johan, smile and wave...

Ik krijg zelfs een kick-gevoel hier van die verhalen. Damn heerlijk om hele dag bij de zee te zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active