Johan-Bakker.reismee.nl

Blue Mountains *Australie*

Een dagtrip naar de Blue Mountains.

Ik had een excursie geboekt naar de Blue Mountains. Dit betekende vroeg opstaan ontbijten en naar de afgesproken plek wandelen. We gingen in een busje met een groep van 25 personen naar de Blue Mountains.

De Blue Mountains zijn een groep bergen welke de omgeving van Sydney omringen. Ze worden Blue (blauw) genoemd omdat ze van afstand blauw lijken. Dit komt door de verschillende eucalyptus bomen. De Blue mountains herbergen een geschiedenis waarmee ik jullie niet wil vermoeien maar wat zeker de moeite van het lezen waard is! Leuke weetjes:

Er zijn gebieden in de Mountains waar nog nooit een blanke is geweest. De aborignals zijn de oorspronkelijke bewoners van de Mountains. Er is kort geleden zelfs een boomsoort ontdekt waarvan men dacht dat deze was uitgestorven.

In de bergen komtveel wildleven van Australie voor waaronderde Koala en wilde kangeroo's.
Al vragen ik me af hoe wild die kangeroo's waren.

Al snel waren we op onze eerste stop. Dit was een stop waar we als het goed is Kangeroo's gingen zien. En ja hoor we hadden geluk. Omdat het al warm begon te worden moet je er vroeg bij zijn wij waren enigzins verlaat door het verkeer in Sydney. Maar we zagen een echte Skippy rond huppen op een stuk grasveld. Geweldige beesten. Aldaar enige uitleg gekregen over de verschillende soorten. Na wat foto's zijn we verder gegaan voor een breakfast brake.

Al snel kreeg ik contact met zowat iedereen in de bus. Met veel mensen een praatje gemaakt en leuke dingen te weten gekomen. Heb zelfs engels lopen praten met een dame uit nederland. Eigenlijk ook met zin zodat iedereen ons kon verstaan en mee kon praten. Moet zeggen dat wij Nederlanders wel erg sociaal zijn op dat gebied! *tot nu toe veel duitsers ontmoet in Aussie en die klieken allemaal samen* Maar goed om verder te gaan. Na een heerlijk broodje opweg gegaan naar Wentworth Falls. Hier hebben we een stevige wandeling gemaakt met prachtige fotomomenten. Echt geweldig! Dit was even heel wat anders dan het stadseleven van Sydney! Na de wandeling onze reis voortgezet naar een stuk waar je de drie gezusters kan bekijken. De drie gezusters zijndrie rotspunten naast elkaar.Over de drie gezusters gaan verschillende verhalen/ sprookjes ik heb er 1 voor jullie in het engels:

The legend of the Three Sisters is perhaps the most interesting story heard from around this area. According to an Aboriginal dreamtime story, the three huge rocks formation were once three beautiful sisters named 'Meehni', 'Wimlah' and 'Gunnedoo' from the Katoomba tribe. The three sisters fell in love with three brothers from the Nepean tribe but their tribal laws forbade their marriage. The three brothers did not accept this law and tried to capture the three sisters by force. This caused a major tribal battle and the lives of the three sisters were thus threatened. A witchdoctor decided to turn the sisters into rocks in order to protect them and thought to reverse the spell only after the battle. Unfortunately, he was killed in the battle and the three sisters remained as the enormous and beautiful rock formations until today. The magnificent formation stands at 922m, 918m, and 906m respectively.

De versie die de gids ons vertelde was iets anders en meer voor kinderen denk ik. Aangezien hier monsters in voor kwamen! En daar was de doelstelling dat Kinderen altijd moeten luisteren naar hun ouders! Voor wie dat verhaal wil weten...gooi er een mailtje uit!

Aldaar heerlijk gegeten en verder gereden. We zijn toen naar een trap gereden welke duizend treden naar beneden ging. Om vervolgens met een treintje naar boven te gaan. Dit is een oude kolentrein. Dit is nog steeds de stijlste trein van de hele wereld. En geloof mij, het was erg stijl!

Na deze uitstapjes voldaan de bus in gestapt en terug naar Sydney gereden. Wat een ervaring. Ik kan me wel voorstellen dat je langer in de Blue Mountains kan vertoeven dan een(1) dag. Maar goed je moet keuzes maken...

Check de foto's en geniet met me mee....

Reacties

Reacties

Klaas

Maatje! Mooie foto's man!

Andre

Vette foto's idd

Remco

Ey aboriginal!

Paar dagen je site niet bekeken en gelijk 3 verhalen.. Toe maar weer! Je hebt alweer flink wat meegemaakt las ik wel. Die snapper die je gegeten hebt heb ik wel eens gezien bij Rext Hunt denk ik :P Nog eventjes en je gaat dus voor een dikke week te surfen. Super! Net wat voor jou!

Heb je trouwens al geprobeerd om die 3 zusterbergen te kussen om ze van hun spreuk te ontdoen? ;)
Heel veel plezier met het surfen komende tijd en ik zal nu nog even je pics bekijken!

Els

Super allemaal! Dus je plannen gewijzigd, en nu ga je eerst naar Cairns reizen?
Tja en die Duitsers......hahaha ik heb er ook al (te)vele ontmoet;)

Groetjes!

wessel en jantsje

hey John,

Alweer een mooi verhaal en prachtige foto's. Veel plezier bij het surfen in de hoge golven......

Groetjes

JUDITH

Hey...ik liep ivm mijn eigen reisje achter op schema, maar nu helemaal bij gelezen (het is hier nu nacht, maar ik heb een giga JETLAG...) Super te lezen!! Wat ben jij aan het genieten, over die glimlach zit ik niet in. Pas goed op jezelf, en ben benieuwd naar je SURF-story.

Juutjex

André en Jolanda

Hey Johan,

Ik weet nog dat je je in het begin af vroeg of je wel tijd voor een internetcafé zou hebben, maar dat schijnt aardig te lukken...Ik wist niet dat jij zo goed kon schrijven. Echt grappig en veel om te lezen, super leuk!! En wat een prachtige foto's. Vandaag ben je dus begonnen met surfen... Lijkt mij fantastisch, mooi en indrukwekkend die super hoge golven, maar ook wel een beetje eng. Wat moet daar een geweld vrij komen. Geniet er maar lekker van, wees wel voorzichtig, want niet alleen dolfijnen hebben vinnen...
Liefs

hans&reens&jeen

jeetje, wij zijn een weekendje wezen zwemmen, maar we hebben gelijk de helft van je reis gemist zeg.. man wat een verhalen! leuk hoor!
En mooie foto's ook!
groetjes reens en de mannen

femmigje

Heej Johan!!

Lees nu net 3 verhalen achter elkaar!!
Echt mooie zeg!!

Zal nu je foto's ff bekijken!!

Heeel veel plezier!!

kusje

Rutger

Hey Johan,

vette pictures! Weet je trouwens zeker dat het om Dolfijnen gaat en niet om haaien ;) Hoe liekt het met het surfen, ben zeer benieuwd daarna, is dat @ Bondy Beach, waar dus ook die wannabe haai rondzwemt?

En graag wil ik mijn bestelling van 1 Kangaroo wijzigen naar 1 Koala aapje. Een huisdier die 24/7 lui aan een tak hangt is natuurlijk iedeaal!

Succes maar weer met het volgende avontuur!

Jo v.d.Berg

Hey Bakkertje, ik volg je op je weblog. Eindelijk je bent onderweg (hehe). Leuk om je verhalen te lezen. Wat een avontuur zeg. Ik vind het top dat je dit onderneemt. En surfen, tja je grote hobby, dat komt wel goed. Ik wens je heel veel plezier en wijsheid toe in Australie. groetjes Jo, ook van Johan (is groen van jaloezie :-) )

Tjitte

He ouwe avonturier. Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat! Geniet van alles wat je hebt beleefd en de komende tijd gaat beleven. Het leven gaat hier ook gewoon door, zit daar maar niet over in. Maar dat doe je ook niet. Het is hier nu echt herfst. Komend weekend weer horecadienst. Zal het volk de groeten van je doen.... Ik spreek je vast en zeker snel weer.
Gzmj!
Groet, Tjitte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active