Johan-Bakker.reismee.nl

Van 01 november tot 08 november 2008

Ey mensen,

Ik wilde jullie nog bedanken voor de berichtjes die jullie achterlaten op de website. Echt geweldig om te lezen! Op deze manier heb ik toch nog enig contact met de echte thuiswereld!

Ik schrijf trouwens van elke dag een verhaaltje in mijn dagboek!Ik zal hieronder telkens wat stukjes opschrijven.Om elke dag te gaan omschrijven kostveel tijd. Speciale dingen ga iklos van elkaar beschrijven. Hieronder Sydney in het algemeen.The famous Bondi beach en Manly beach en the Blue Mountains.

Ik zal eventjes terug komen op mijn verhaal van zaterdag 01 november 2008. Ik ben die dag begonnen in een van de havens van Sydney, Darling Habour. Een haven waarbij ik gelijk een vreemd gevoel kreeg van Sydney. Overal waar ik keek liepen goed geklede mensen, schaars geklede dames, veel goud, veel luxe en vooral veel opgetrokken gezichten. Een wereldje waarin je als backpacker je op de 1 of andere manier een zwerver voelt. Daar heb ik eigenlijk een gehele tijd mensen gekeken en ben lichtelijk verward weer richting mijn hostel gelopen. Blijkbaar isSydney meer een stad van:Good looking en graag gezien willen worden. Opde terugweg naar mijn Hostel kwam ik jawel je raad het bijna niet door Chinatown! Echt vlakbij mijn Hostel is gewoon chinatown. Dit resulteerd in het feit dat elke winkel, gebouw etc etcdieje hier naar binnen gaat gerund wordt door chinezen.En ik maar denken dat ik Hong Kong verlaten had. Hoorde ik later dat er in Sydney meer Aziaten wonendan Australiers! Grappig weetje...

Eenmaal in mijn Hostel achter de computer gekropen. Naast mij zat een nederlandse jongen met zijn raboreader. Alleen de reader deed het niet meer dus gaf ik aan dat hij mijn reader wel mocht gebruiken. En wolla het eerste contact was gemaakt. Bij deze Bas wordt je opgenomen in mijn verhaal.

De dagen daarop heb ik meerdere plaatsen bezocht. Ik heb in zeer korte tijd veel gezien omdat ik dacht dat ik na Donderdag vertrokken zou zijn. De planning is dusdanig veranderd dat ik nog genoeg tijd had gehad om dingen te bekijken maar goed dat weet je van te voren niet. Ik heb die zondags een boottocht gemaakt. Deze boottocht bracht mij naar verschillende plekken. Van Darling Habour naar Circular Quay. Circular Quay is een (1) van de grootste veerhavens van de wereld hier vandaan vertrekken de hele dag door veerboten naar de verschillende locaties.
In Circular Quay staat tevens het beroemde Opera gebouw van Sydney: The opera house. Daarnaast heb je er de Habour Bridge! Allebij waanzinnige bouwwerken. Tevens de symbolen van Sydney waar je als vakantieganger moet zijn geweest. Daarna nog een geweldig park bekeken waar de normale huis tuin en keuken mus heeft plaatsgenomen voor een prachtige witte vogel: Bekijk de foto's maar...!

Toen de boot weer gepakt en naar een dierentuin gevaren. De dierentuin had ik al snel bekeken. Het was leuk om australische dieren te zien maar dan toch liever in het wild. De beesten die ik heb gezien waren niet bepaald vrolijk te noemen! Maar goed mijn eerste Koala gezien! *ze hadden trouwens niet eens kangeroo's alleen walibie's, de verkleinde versie van de kangeroo!* Vanuit de dierentuin de boot gepakt naar Watsons bay. Een plaats met de ene kant aan de haven en de andere kant aan de Oceaan! Tevens de beste plek om een visje te eten zegt men. Dus dat heb ik dan maar gedaan! Was zeer lekkere vis en om voor het eerst over de Oceaan uit te kijken gaf een zeer goed gevoel! Daarna all the way back met de boot richting Sydney. 's Avonds naar de Skytower gegaan. Dit is het hoogste gebouw van Sydney waarbij je langs de buitenkant een wandeling kan maken. Dit gaf een prachtig uitzicht. Allereerst werd jein een overal en veiligheidsharnas gehezen om vervolgens vastgeketend te worden aan een rails. Daarna ging je met de groep het dak op en liep je langs de gehele buiten kant van het dak. Hier en daar stond je op glas waardoor je naar beneden kon kijken en de straten van Sydney onder je zag. Prachtige ervaring. Helemaal toen we op een plateau stonden welke ons nog verder van het gebouw afschoof. Hierdoor stonden we echt boven de straten van Sydney. Ik was er tegen de avond dus langzamerhand werd het donker en gingen de lampjes van Sydney aan! Prachtig gezicht. Hierna ben ik uit eten geweest met Bas en hebben we nog wat biertjes gedaan in een Pub. *mijn eten was een Real Baby Snapper (vis)*

De dag erop had ik een orientatie met daarbij informatie over Australie en verschillende andere dingen. Leuk en handig. Na de orientatie plaats genomen bij een reisorganisatie om mijn opties te bespreken hoe ik het beste door australie kon gaan reizen. Dit leverde al snel een andere plan op dan ik eerst in mijn hoofd had. Maar omdat ik nog wilde golfsurfen was dit de beste oplossing. Ik zal zien of ik een klein kaartje voor jullie kan toevoegen als foto met mijn toekomstige route. Ik ga aankomende maandag 10 november eerst 9 dagen te surfen!

Deze surfcourse zal eindigen in Byron Bay. Vanuit Byron Bay ga ik met Oz experience de reis naar Cairns maken. Met onderweg natuurlijk veel stops en dingen om te zien! Ik kan haast niet wachten om aan die trip te beginnen!

Dit heb ik dus geregeld met een reisorganisatie in Sydney. Koste me twee dagen om alles goed uit te dokteren maar uit eindelijk denk ik dat dit toch wel een goed plan is!

De dagen erop ben ik naar Bondi beach geweest. Het beroemdste strand van Sydney. Tevens het strand waar je goodlooking moet zijn wil je daar even lekker gaan liggen. Maar gelukkig (aan de andere kant jammer) was het weer dermate slecht dat er niemand op het strand lag. Dus ik kon daar ook gewoon rond hoppen als Hollander!Wel waren er veel luitjes aan het surfen in golven zoals ik ze nog nooit heb gezien! Echt ongelovelijk hoog. Misschien kan ik dat over twee weken ook wel...OWYEAH..mijn tijd een beetje besteed aan het kijken naar de surfers en een wandeling gemaakt. Daarna de bus weer terug genomen. Dit is tevens het strand waar als eerste strandwachten werden geplaatst in Australie.

De dag erop had ik een Blue Mountaintrip. Dit was echt geweldig. Hier schrijf ik wel even een los verhaal over.

Gister ben ik naar Manly Beach geweest. Manly is net zoiets als Bondi maar dit lag toch meer in mijn smaak. Leuke winkeltjes mooi strand, minder hoge golven helaas, en de mensen waren meer zoals ik.Aldaar een wandeling van 9 kilometer gemaaktover de kliffen enlangs de oceaan.Toen ik op een gegeven moment een kleine pauze had zag ik voor het eerst real wildlife. Vlak voor dekust dook in een(1) keer een grote groep dolfijnen op! Dit was echtamazing! Geweldig om te zien hoe de dolfijnen als groepvoorbij kwamen zwemmen. En zeg nou zelf je bentergens alleen 20 a 30 meter boven de zee op een rots zittend en dan komt dit voorbij! Een betere ervaring kan ik meeven niet voorstellen!

Die zelfde avond heb ik nog een bezoekje gebracht aan Kings Cross. Dit zou het Amsterdam van Sydney moeten zijn. Mmm nou geef me dan maar Amsterdam. Leek ernietzoveel op. Maar schijntwel de place to be voor goedkoperebackpackershostels enz. Nog een kleine politie controle meegemaakt. En als je denkt dat onzesnelweg politie leuke auto's onder hun kont hebben dan kan ik je zeggen dat ze dat hier toch beter doen.Dan heb ik het vooral over deonopvallende auto's. Volledig getunede sportwagens die zo uit de film: The fast and the Furious lijken te komen.

Nou dit was mijn ervaring zo'n beetje van Sydney!Mijn Hostel was oke enalles was goed geregeld. Ik had leuke *roomies*in het begin mensen die er maar 2 dagen waren en toen vertrokken. Nu heb ik twee Danish Boys (denemarken)aardige gasten waar ik al een avondjemee benwezen stappen!Nog wat andere mensen ontmoet maar niemand waarmee ik mijn reis ga voortzetten! Ik reis in groepjes dus ik ga nog genoeg andere mensen ontmoeten! Ik heb in ieder geval genoten van mijn momenten hier in Sydney en van de mensen die ik ontmoet heb!

Enjoy the pictures! Ik zal zien dat ik de blue mountains tevens nog kan uploaden! Maar ik heb nu wel even lang genoeg achter de computer gezeten!

Nogmaals bedankt iedereen voor de geweldige reacties....

Reacties

Reacties

Yvonne

Wow Johan!!! Het klinkt zo geweldig allemaal! Have fun surfing! Don't get eaten by sharks ;)

X Yvonne.

Klaas

Dude! Tenerife style bij het surfen dus? :)

tjitske en ulbe

Hee Johan!!Je hebt wel talent voor schrijven hoor!!Prachtig om je verhalen te lezen.
Have fun!!Zal je foto`s nu ff bekijken om het beeld helemaal compleet te krijgen (en nog jaloerser te worden!!;)

groeten ulbe en tjitske

Andre

Vet man!! Dus ff een echte surf cursus:d

Heb je ook nog foto's van die onopvallende politie auto's of niet? lijkt me wel wat. Alle ervaringen die je nu mee maakt bevallen dus wel. Harstikke mooi! Wil zelf die kant op. Dus hou alle mooi plekjes waar je geweest bent in de gaten.

ingrid zwart

ben jaloers op het moment dat je dolfijnen hebt gezien in het wild!!woh!!cool man!!veel plezier nog!

johannes en akke

Mooi nou die dolfijnen! Johan we genieten van je verhalen. Je mag inderdaad wel een boekwerk bijhouden anders kun je het nooit allemaal onthouden.
Geniet van je surfweek. Wij zijn weer op 'e polle in Sint Nyk. Hartelijke groet.

rianne

Hey johan,

super om dit allemaal te horen... lijkt mij ook gaaf om nog een x die kant op te gaan....
ik ben erg benieuwd naar al je volgende verhalen, komt op hele mooie plekken hoor ik wel.

Have Fun!!!

Groetjes Rianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active