Johan-Bakker.reismee.nl

No worries Mate...

Australie, Sydney....18 graden- regenachtig.

Zo begin ik mijn trip in Australie....een vliegveld wat nodig toe is aan vernieuwing en slecht weer. Maar goed gelukkig kon ik snel mijn tas omarmen en opzoek naar de pickup. De kaart erbij van de hal waar ik opgepikt zou worden. Na even zoeken vond ik de plek waarik opgehaald zou worden. Maar natuurlijk daar was niemand van TravelActive.

Dus tijdje gestaan en rond gekeken. Uit eindelijk zag ik in een flits een man lopen met een map in zijn handen met het logo van de reisorganisatie. Dus ik als een jekko achter hem aan. Toen ik hem aansprak en ik zei dat ik opgepikt moest worden keek hij mij een beetje vreemd aan want hij had me niet verwacht. Ik stond tevens niet op de lijst. Maar anyway no Worries....ik mocht meelopen naar een busje toe welke mij naar mijn Hostel zou brengen. Nog half slaperig propte ik mezelf in dat busje er vanuit gaand dat de chauffeur wist waar ik heen moest. De chauffeur was een chinees, waarvan ik in Hong Kong so many had gezien! Maar goed deze was nog eens chagerijnig ook. Reed als een gek richting Sydney centrum toen hij op een bepaald moment vroeg waar ik eigenlijk heen moest. Dus ik hem wijzen op het briefje wat hij had ontvangen en dat daar het adres wel op stond. Moet je rekenen dat de beste man enig woord Engels sprak. Jemig de pemig ik moet gewoon naar het grootste Backpackers Hostel in Sydney!!! Dat begreep hij wel...:)

Aankomst bij mijn hostel zag ik meteen dat dit de real backpackersdeal was. Overal maar dan ook overal waar ik keek waren backpackers! Grote koffers, rugzakken etc etc etc. Lange rij voor de balie, om er vervolgens achter te komen dat ik pas na 12 -en kon inchecken ik moest maar even gaan relaxen upstairs zij de vrouw achter balie. Ik wilde eigenlijk maar 1 ding mijn spullen kwijt. Maar goed alles in een kluisje gedrukt en mijn eerste stappen in de nieuwe wereld gezet.

Veel mensen veel drukte. Ik hoorde dat er tegen die tijd een film begon in de cinema(hosteleigendom) dus filmpje gekeken. Deze was afgelopen tegen 12en waarna ik kon inchecken. Ik kreeg wat lakens een brief met informatie en een kamersleutel. Vervolgens naar mijn kamer gegaan. Bleek een 4 persoons kamer te zijn met 2 stapelbedden en een stoel. Weinig bijzonders. Mijn andere roomies (kamergenoten) waren niet in de kamer dus ik heb het eerste beste stapelbed maar tot mijn eigendom gemaakt en het bovenste bed gepakt. Spulletjes in het kastje gedrukt en eventjes de ogen wat rust gegeven. Daarna naar Travel Active company gegaan voor het ophalen van de informatie, simkaart en andere spulletjes. Daar was in ieder geval een warm welkom met veel informatie en leuke gasten die je overal mee wilden helpen. Ik moest een aantal formulieren invullen om gebruik te kunnen maken van mijn simkaart. Daarna ben ik maar naar buiten gegaan en de eerste stappen door Sydney gemaakt. Morgen zal ik de rest vertellen ga nu eerst naar buiten toe....lekker genieten van de zon...eindelijk! Morgen tevens wat nieuwe foto's.

Ciao

Reacties

Reacties

Klaas

Begint goed maatje! Heb je foto's van hostel? Lopen er net zulke lekkere chickies rond als in die film? Pas dan maar op! ;)
Later!!

ingrid

hey Johan!!

Dus velilige reis gehad..Wel grappig om je verhalen te lezen, herken er heel veel in..Die hostels hoef je ook niet veel meer van te verwachten hoor..zo zijn ze bijna allemaal!!wees blij dat je maar met 4 personen op de kamer ligt en niet met 12, dan wordt het minder.. Maar goed..heel veel plezier daar. Tip: OZZ track in Sydney tower moet je in als je misselijk wilt worden (hihi).Geniet er lekker van daar he...
xx

Crimeteam Sneek/Koen

Hoi beste Johan,
Ik heb de foto's bekeken en je verhalen gelezen en het lijkt me geweldig dit avontuur mee te maken. Prachtig. Ik ben natuurlijk "te oud" om zo'n machtige reis mee te maken! Maar wij op het bureau in Sneek leven en reizen met je mee en ik hoop [ik weet het zeker] dat je avontuur een deel van je leven gaat uitmaken. Geweldig dat je dit gaat ervaren! Wanneer je uitgerust en uitgeblust met je vele belevenissen volgend jaar in Nederland terugkomt, ben je uiteraard zeer welkom in ons "crimeteam". Wij wensen je allen een fantastische en vooral gezonde reis naar ongekende oorden. Pas op jezelf en " have a great time".
Namens het crimeteam Sneek.
Koen/Hans en Peter!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active