Johan-Bakker.reismee.nl

Finaly...

*Je wilt het niet geloven maar onderstaand verhaal wordt nu voor de 3e keer ingetypt, de computers vallen wel eens uit hier*

Ik wil allereerst iedereen bedanken voor het geweldige afscheid. Het doet me goed om te weten dat iedereen me het alle beste toewenst en met me mee gaat op deze Journey.
Op het moment dat ik dit tik zit ik in een hostel in Sydney YHA, Australie. Dat verhaal krijgen jullie vanzelf. Allereerst mijn vertrek. (Ik zal proberen alles kort op papier te krijgen aangezien ik niet kan saven hoop ik dat het nu goed gaat)

27 oktober 2008: Afscheid nemen bestaat niet...etc

Het uitzwaaien op schiphol viel me toch wel zwaar. Maar toen ik eenmaal door de gate heen was en in het vliegtuig zat kon ik alleen nog maar lachen. Ik liep volgens mij de gehele dag met een glimlach op mijn gezicht, nu nog steeds bytheway.
De vlucht Adam naar Londen was zo voorbij. Ik had het idee dat ik nog geen half uur in het vliegtuig had gezeten. Dit zal vast langer zijn geweest. Londens Airport Heathrow is gigantisch. Echt een groot vliegveld waar ik een bus moest pakken om na 20 minuten van de ene gate naar de andere gate te reizen. Daarna 4 uren wachten voor de vlucht naar Hong Kong.

28 oktober 2008

De vlucht van Londen naar Hong Kong was slopend. 12 uren lang en niet kunnen slapen. Dus na4 films, veel eten en veel gedraai op de stoel was ik blij dat ik was geland op Hong Kong Airport. Aldaar kon ik gelukkig snel mijn tas pakken en de uitgang opzoeken. *Reenz: Je friese klompjes hebben de vlucht Adam naar HongKong niet overleefd. Of iemand vondt ze heel mooi! Ze zitte niet meer aan de tas.*
Ik werd snel opgepikt en overgbracht naar mijn hotel. In mijn hotel aangekomen even een Ruru-Power nap gedaan. Zeer handig en zeer nodig! Na twee uurtjes was ik weer volledig bij positieven en besloot op eigen houtje met de kaart gelijk de stad maar in te gaan. Hong Kong een stad vol met leven. Zowel overdag als in de avond en 's nachts leeft deze stad. Je zult niet een straat voorbij lopen zonder dat iemand tegenkomt. Overal neonreclame, eetkraampjes en winkels winkels en nog eens winkels. Tevens blijft Hong Kong uitbreiden al kan er bijna niets meer bij zo dicht staat alles op elkaar. Een leuke weetje: Bouwsteigers zijn hier compleet van Bamboe. Dus niet de stalen framen die wij kennen maar gewoon Bamboe met grijze ducktape. En dan flats die hoger gaan dan de eifeltoren.

De eerste dag gelijk naar Avenue of Stars gewandeld. Daar waar de sterren van China hun handafdruk achter gelaten hebben in het beton. Daar waar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Hongkong en over de haven.

Op 29 oktober 2008 een excursie gedaan. Met een boot door de haven heen, daarna heerlijk uit eten geweest en bij een prachtig uitzichtspunt gestaan. En hier...Hiltje...hier heb ik een chinees met moeite weten over te halen om mij chinees te leren! Dat filmpje krijg je nog wel te zien. Viel niet mee.Het uizichtis niette omschrijven met woorden. Jullie zullen even geduld moeten hebben voor de foto's ik zal proberen deze week nog wat te uploaden!

30-10-2008 Een eigen dag:

Deze dag 's ochtends bij het ontbijt geweldige Ausies ontmoet. Tijdens ons gesprek werd ik meteen overgehaald om langs te komen als ik in Brisbane was. Dus telefoonnummer opgeschreven en de deal gemaakt dat ik contact zou zoeken met ze. Daarna de benewagen genomen in de richting van de metro om zo naar High Peak te gaan. High Peak is een berg tegen Hong Kong aan. Om daar te komen gaat er een treintje stijl omhoog en geeft je een fantastisch uitzicht. Aldaar een uur een wandeling gemaakt en geweldige foto's genomen. Vervolgens naar Nyong Ping 360 gegaan. Een kabelbaan welke je naar een Boeddha beeld brengt in de bergen. Een beeld van 33 meter hoog. Om er te komen moest je 268 treden bewandelen. Deze zelfde treden worden door de gelovigen al biddend genomen. Tree voor tree stilstaan bidden en verder. En dat met 40 graden in de zon. Petje af...!

Nadat ik het boeddha beeld had bekeken ben ik naar Ta O. gegaan. Een vissersdorp op palen. Ik noem het maar ouderwets China. Erg mooi om te zien. Vervolgens via de bus, metro weer terug naar Hong Kong. Om aldaar op Avenue of Stars een lasershow te bekijken en om nog een twee tal markten af te lopen. Erg vermakelijk maar zo druk en warm dat ik het al snel bekeken had.

31 - 10 - 2008 Hong Kong naar Sydney.

Een vlucht van een paar uren waarna ik eindelijk in Australie aankwam. En het eerste wat ik zag was regen....veel waterplassen en ik hoorde 18 graden gemiddeld! Dit is geen australie dit moet Amsterdam zijn! Maar nee toch blijkt het australie te zijn. Heb even de pech dat het weer iets minder is de aankomende dagen. Maar daarover later meer!!

Mijn internet tijd zit er alweer op. Ik zal nu even een biertje doen met een medebackpacker hiero in een kroeg :) Gezellig...

Het ga jullie allemaal goed en tot een volgend verhaal....!!

Reacties

Reacties

Reens

Ooooh, de klompkes... snif snif... se bin sa leuk ;)
Moai dast goed te plak kaam bist! We bin tige niisgjirrich nei de foto's. Jeen hie op'e peuters even ferhaal dien, oer tante Hiltje op Aruba en beppe Akke wie bij tante Hiltje op Aruba mar gie no nei Pake Hannes yn Amerika en Johan is nei Hong Hong en dan nei Australië. Wy wurde hjir ernstig yn'e steek litten. Hahaa, mar wy gean folgjend wykein nei CenterParcs!!! :) No, nog 'n hiele goeie reis, pas goed op dysels en meitsje der wat moais fan! Hast nog bekenden troffen trouwens?
Tut, Hans & Jeen & Reens

johannes en akke

Nou nou je hebt al heel wat gezien in die paar dagen!
Wij hebben het hartstikke druk.
Dus even een snel berichtje. Veel groeten.

André en Jolanda

Hey Johan,

Wat heb je al veel gedaan zeg... Ben je al wat gewend aan de tijden?? Fijn dat het allemaal goed gegaan is met je bagage, dat is toch altijd maar afwachten. Dus nu al in Sydney... Eén geruststelling het regent hier ook, alleen is het hier niet 18 graden maar ongeveer 5 à 6 graden. We hebben de winterjassen alweer aan en de sjalen al weer om. Lekker genieten van de aussies en die mooie wereldstad!! Liefs

Klaas

Hey maatje! Goed te horen dat je veilig bent aangekomen! Mooi verhaal ook trouwens, hoop dat het weer wel wat opknapt. Have fun daar!!

Nellie

Heej Johan,

Nou, daar ben je dan he! Super zeg.. Je hebt al veel leuke dingen gedaan en dat is dan pas het begin. Dat wordt nog een geweldig, indrukwekkend en onvergetelijk half jaar!

Ik zat vorig jaar in het vliegtuig naar Hong Kong, roteind inderdaad.. Gelukkig heb je dan nog een entertainmentscreen, maar die stoel en de krapte in zo'n vliegtuig is verschrikkelijk. Maar je krijgt er wat moois voor terug natuurlijk :)

Heel veel plezier!

André

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En constant met een smile opje gezicht loopt, goed bezig, daar doe je het tenslotte voor. Hoop voor je dat het weer snel opknapt, anders heb je idd net het idee dat je in NL bent. Zal wel goed komen. Ga zo door, houd je site in de gaten. Nog veel plezier daaro.

Ron

Klinkt allemaal goed Johan maak er wat moois van dude suces daaro

Henk-Jan & Jacobien

Ha backpacker!

alweer veel beleefd in hong-kong! Mogen wij dat filmpje chinees ook zien? ;-)
Heel veel plezier daar!
hopen dat je daar gauw echt australisch weer krijgt.
& al wat meegekregen van de australische mentaliteit van: 'no worries mate?' ;-)

Liefs ons

Wessel en Jantsje

Lieve Johan,

Wij staan op het punt naar bed te gaan en waarschijnlijk ben jij begonnen aan een nieuwe dag. Je verhaal heeft veel indruk gemaakt en we zijn blij dat wat je gepland had ook hebt kunnen doen. Naar de foto's zijn we natuurlijk heel nieuwsgierig. Hier is alles goed. Veel plezier en geniet ervan. xxx After rain comes the sun!

Hiltje

Hey pop,

Ik ben heeel nieuwsgierig naar het filmpje :) echt heel gaaf dat het gelukt is!

Fijn dat je zo'n mooie tijd in Hong Kong gehad hebt, klinkt allemaal heel indrukwekkend en mooi!

Kus!

Renata

Erg leuk om te lezen hoe de heenreis gegaan is en hoe je eerste dagen verlopen zijn. Heel veel plezier nog!!

Groetjes Renata

Yvonne

Hey Johan! ja die vluchten die zijn laaaaang, maar de neon reclame die je noemde van Hong Kong zo zag ik dat wel voor me haha. Was je ook een attractie met je lengte? Have fun in Aussie Land!

Liefs, Yvonne.

rianne

Hey Johan,

super om te horen dat je goed aangekomen bent en dat je al veel dingen hebt gezien..

Je hebt het allemaal leuk geschreven en ben zeer benieuwd naar je volgende verhaal en de foto's natuurlijk..:P

Heel veel plezier in australie en geniet ervan.. maar dat zal vast wel lukken;-)
Het weer wordt vast wel beter, dus dan heb je meer het idee dat je in aussie ben dan hier in NL..

Groetjes Rianne

Richt

Heb je al kangoeroes gezien?!!?

femmigje

Haaai Johan!!

Leuk verhaal man!!
Zo te horen vermaak jij je wel!!

Ben erg benieuwd naar de foto's!!

Oant t volgende verhaal!!

tut ut fryslan!

Remco

Ey diklip!

Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Verhaal is mooi om te lezen trouwens, ik waande mij zelfs al even in jouw schoenen ;)
Jammer dat je daar maar zo kort kon blijven. Maar gelukkig heb je genoeg tijd om down under te ontdekken! Kijk uit naar je volgende verhaal en veel plezier toegewenst!

Rutger

Respect to the powernap :>

Maar mooi verhaal... succes met je trip @ Australië!

Eric van der Ven

Hey kerel,

Heel veel plezier daar aan de andere kant van het bolletje. Heb me aangemeld bij je mailinglist om een beetje van je tripje op de hoogte te blijven.

Greetz en pas goed op jezelf!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active